دومین «سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری» راه‌اندازی شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور طراحی، راه‌اندازی و راهبری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دومین تفاهم‌نامه همکاری‌ را به امضا رساند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در راستای بند 2 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تفاهم‌نامه همکاری میان معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و شرکت ایده پردازان کسب‌وکار به امضا رسید. این تفاهم‌نامه همکاری برای طراحی، راه‌اندازی و راهبری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، به‌ منظور شکل‌گیری و توسعه زیست‌بوم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور است.

تعهدات معاونت علمی

بر اساس این تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این کارگزاری حمایت معنوی می‌کند. این معاونت همچنین نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب فعالان مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه برای استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده، حمایت خواهد کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به معرفی طرح‌هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط با موضوع این تفاهم‌نامه هستند، به شرکت ایده پردازان کسب‌وکار می پردازد. از سوی دیگر نسبت به معرفی این شرکت به کلیه فعالان و مراکز قانونی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه همکاری لازم را انجام می‌دهد.

از دیگر اقدامات این معاونت برقراری تعاملات برای تسهیلگری اجرای موضوعات تفاهم‌نامه با نهادهای بالادستی و سیاست‌گذار کشور خواهد بود. همچنین حمایت هایی به‌منظور تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تأییدیه دانش‌بنیان یا تأییدیه خلاق شرکت‌های تأمین مالی شده و واجد شرایط در سامانه را می‌توان دیگر تعهدات معاونت علمی در این تفاهم‌نامه همکاری برشمرد.

تعهدات شرکت

شرکت ایده پردازان کسب‌وکار نسبت به تأمین امکانات مورد نیاز موضوع تفاهم‌نامه شامل نیروی انسانی، تأمین فضا و تجهیزات اقدام می‌کند. این شرکت برای ارائه بسته خدماتی به کلیه بازیگران زیست‌بوم فناوری کشور شامل صاحبان طرح، سرمایه گذاران و مشاوران تأیید شده شرکت، طبق RFP مورد تأیید معاونت علمی، فعالیت های لازم را انجام خواهد داد.

این شرکت برنامه اجرایی برای اجرای موضوعات تفاهم‌نامه تهیه خواهد کرد. همچنین تهیه گزارش‌های عملکرد سامانه، در بازه زمانی معین بر عهده شرکت است. از سوی دیگر شرکت ایده پردازان کسب‌وکار دسترسی کامل به کلیه اطلاعات قابل‌احصا از سامانه را در اختیار نماینده معاونت علمی قرار می‌دهد و نیز نسبت به ایجاد داشبورد مدیریتی با سطح دسترسی‌های متفاوت برای مدیران معاونت علمی اقدام خواهد کرد.

تفاهم‌نامه همکاری برای طراحی، راه‌اندازی و راهبری سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به نمایندگی علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و هاشم آقازاده مدیرعامل شرکت ایده پردازان کسب‌وکار به مدت دو سال امضاشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994526

وب گردی

وب گردی