ماده‌ای شگفت‌انگیز با ایده‌ای استارتاپی بومی شد

ایده‌های خود را جدی بگیرید. بسیاری از استارتاپ‌های شناخته شده جرقه‌هایی بودند که در ذهن افراد زده شدند و با پیگیری و صبوری به موفقیت رسیدند. همانطور که استارتاپی نوپا موفق به تولید نانوسلولز باکتریایی با شیوه ای نوآورانه در دنیا شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استارت بزنید. شاید صاحب استارتاپ بعدی شما باشید. فقط کافی است حرکت را شروع کنید. چند بار برایتان پیش آمده که ایده ای در ذهن داشته باشیدو مدت ها درباره اجرای آنها فکر کنید. شاید پس از مدتی فراموش شده یا با به تعویق انداختنش پشیمان شده اید. افراد موفق و دارای تفکر خلاقانه حرکت می کنند. از نه شنیدن نمی ترسند. این نخستین کار است.

پس ایده های خود را جدی بگیرید. بسیاری از استارتاپ های شناخته شده جرقه هایی بودند که در ذهن افراد زده شدند و با پیگیری و صبوری به موفقیت رسیدند. استارتاپ های نوپا باید قدم به قدم در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

امین رضایی پایه گذار یکی از استارتاپ های نوپایی است که بر روی یک ماده شگفت انگیز کار می کنند. محصولی که در حال حاضر در جاده تجاریسازی قرار گرفته است تا به زودی وارد بازار شود و به رفاه بیشتر مردم کمک کند.

تولید محصول نوآورانه کافی نیست

رضایی درباره راه اندازی این استارتاپ نوپا بیان کرد: سال 96 فعالیت خود در زمینه تولید نانوسلولز باکتریایی را شروع کردیم. کار بر روی کاربردهای این ماده شگفت انگیز را با فعالیت بر روی ماسک صورت ادامه دادیم. در پیمودن این مسیر هیچ گاه نا امید نشدیم. هر چه در این مسیر جلوتر رفتیم به نتیجه رسیدیم که آشنایی با مفاهیم بازار برای ادامه کار و تجاری سازی محصول بسیار حیاتی است.

فرصتی طلایی برای یادگیری

وی ادامه داد: پس متوجه شدیم فقط با تولید یک محصول نواورانه و فناورانه، هرچند محصولی با کیفیت بالا و مورد نیاز نمی توان به موفقیت دست یافت. بنابراین در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی شرکت کردیم. شرکت در این دوره فرصت طلایی برای یادگیری و آشنایی با مفاهیم مورد نیاز در زمینه بازار و مشتریان بود.

آشنایی با بزرگترین دلایل شکست و موفقیت یک استارتاپ

رضایی همچنین عنوان کرد: آموختیم که شناخت درست مشتری، نیازها و مشکلات او بزرگترین عامل موفقیت یک کسب و کار است. همچنین بزرگترین دلیل شکست استارتاپ ها عدم آگاهی درست از مشکل و نیاز واقعی مشتری است. برگزاری این دوره کاری بسیار ارزشمند برای کمک به استارتاپ های نوپا در زمینه فناوری های همگراست. فرصت بسیار مناسبی برای تیم های شرکت کننده برای معرفی محصول و ارائه طرح به سرمایه گذاران فراهم کرده است.

پایه گذار استارتاپ زیست یار مهر اندیش با بیان اینکه در حال حاضر موفق به اخذ تاییدیه نانو مقیاس و دانش بنیان برای محصول تولیدی استارتاپ شدند گفت: همچنین برای حضور در مرکز رشد پارک فناوری پردیس پذیرفته شدیم و امیدواریم به زودی بتوانیم محصول خود را به بازار عرضه کنیم.

لزوم توجه به سلامت مواد آرایشی و بهداشتی

رضایی در ادامه توضیحاتی را درباره محصول این استارتاپ داد و گفت: مواد آرایشی و بهداشتی به دلیل تماس مستمر با پوست و بدن انسان تاثیر زیادی بر سلامتی انسان دارند و استفاده از مواد اولیه شیمیایی و مضر در این محصولات می تواند سلامتی انسان را در معرض خطر قرار دهد.

به گفته وی، بر اساس تحقیقی که در فرانسه توسط انجمن حمایت از مصرف کننده بر روی 93 محصول آرایشی بهداشتی صورت گرفت 48 محصول حاوی ترکیبات مضر بودند. همچنین تحقیق دیگری بر روی 15000 محصول آرایشی و بهداشتی نشان داد که بیش از 40% آنها حاوی حداقل یک نوع ترکیب شیمیایی مضر هستند. در سال های اخیر تلاش گسترده ای برای جایگزینی مواد شیمیایی با مواد طبیعی با کارکرد مناسب صورت گرفته است.

ارتقای کیفیت مواد آرایشی با نانو سلولز باکتریایی

رضایی به ویژگی های منحصر بفرد نانو سلولز باکتریایی اشاره و ابراز کرد: این ماده قابلیت استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان حامل مواد آرایشی، امولسی فایر را دارد که علاوه بر سازگاری بالا با بدن انسان (محصولی طبیعی و بیو که در فرایند تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود) عملکرد بسیار مناسبی نیز دارد.

وی یکی از کاربردهای نانوسلولز باکتریایی را استفاده در ماسک صورت دانست و گفت: ماسک نانوسلولز باکتریایی به خاطر ساختار نانو سطح تماس بالایی با سلول های پوست و دسترسی مناسبی به منافذ پوست دارد. همچنین حامل بسیار مناسی برای مواد لازم برای پوست مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها است و این مواد را با کارایی و عملکرد بسیار مناسب به سلول های پوست می رساند. همچنین نسبت به انواع دیگر ماسک از کیفیت بالاتر و نتیجه بهتری برخوردار است.

رضایی همچنین بیان کرد: شیوه‌ای که استارتاپ ما برای تولید نانوسلولز به کار گرفته است در دنیا و ایران کاملا نوآورانه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994527

وب گردی

وب گردی