ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده آشکار ساز خطا در شبکه توزیع برق خاورمیانه شد

یک شرکت دانش بنیان داخلی به عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده یراق آلات خطوط انتقال نیرو، کلمپ و کانکتورهای پست های انتقال تا 765 کیلو ولت و یراق آلات کابل های مصرفی صنعت برق در کشور فعالیت می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این شرکت با تکیه بر تحقیق و توسعه و تیم مهندسی خود توانسته است نقشی پیشرو در صنعت خطوط و پست های انتقال نیرو در کشور داشته باشد.

این شرکت از ابتدای تاسیس تا به امروز هر سال دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشته است. با تلاش این شرکت ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان یراق آلات خطوط انتقال نیروی خاورمیانه به دنیا معرفی شده است. به گفته مسعود معروفی مدیر عامل شرکت یراق آوران پویا، آشکارسازهای خطا برای بهبود برآورد ناحیه خطا در شبکه توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرد. آشکار ساز خطا برای نمایش جریان اتصالی و خطا در خطوط زمینی استفاده می شود.

وی افزود: از ابتدا چند نفر از جوانان خوش‌فکر، خلاق و نواندیش گرد هم جمع شدیم تا بتوانیم مبتنی بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان، خلایی را در کشور جبران کنیم. با همین هدف بود که وارد عرصه تولید یراق آلات برق شدیم.

به گفته این فعال دانش بنیانی، با توجه به کمبودهایی که در این زمینه در کشور وجود داشت، با استقبال مخاطبان مواجه شدیم و به دلیل درخواست های بالای مشتریان، تعداد نیروهای‌ شرکت را در مدت کوتاهی سه برابر افزایش دادیم. این موضوع در کنار افزایش تولیدات داخلی، اشتغالزایی نیز برای کشور در پی داشت.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه تصریح کرد: پس از گذشت چند سال، دامنه فعالیت های شرکت به کل کشور گسترش یافت. در نهایت نیز با توجه به توانی که در شرکت وجود داشت وارد عرصه بین المللی شدیم و فعالیت های خود را به دیگر کشورها نیز تسری دادیم. کشورهایی چون سوریه، پاکستان، کردستان عراق، جمهوری آذربایجان، مجارستان و اتیوپی، از جمله کشورهایی هستند که خدمات خود را به آنها نیز ارائه می کنیم.

وی در خصوص محصولات تولیدی شرکت، گفت: شرکت ما علاوه بر فعالیت در بخش تولید یراق آلات و تجهیزات برقی، در زمینه تولید مقره های خطوط انتقال نیز فعالیت می کند و در این زمینه پروژه های زیادی را به انجام رسانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994529

وب گردی

وب گردی