همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود در طرحهای کشاورزی و صنعتی و خدماتی با هم همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، روز دوشنبه 8 بهمن 97 جلسه مشترکی با حضور مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود، به منظور بررسی فرصتها و پتانسیلهای سرمایه گذاری و همکاری متقابل در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در این جلسه مدیر عامل شرکت توسعه و عمران شهرستان شاهرود از پیشینه فعالیت این شرکت گزارشی داد و بیان کرد که این شرکت که پنجمین شرکت توسعه و عمران ثبت شده در کل کشور می باشد هم اکنون با دارا بودن حدود 4000 عضو سهامدار در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، توریسم و خدمات فعالیت دارد و آمادگی دارد که در هر کاری که موجب توسعه و پیشرفت شهرستان شود ورود کند.
مهندس داود قلیچی ادامه داد: شرکت توسعه و عمران شهرستان شاهرود قبل از این، تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص ایجاد نیروگاه کوچک خورشیدی در زمین 100 هکتاری متعلق به این دانشگاه منعقد کرد که به دلایلی این موضوع معطل ماند ولی اکنون با تغییر ریاست و تعدادی از مدیران دانشگاه آمادگی داریم کار را دنبال کنیم. او در ادامه با بیان اینکه امروزه به اثبات رسیده است که استفاده از نشا به جای بذر گیاهان صرفه بیشتری هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ مصرف آب دارد خاطر نشان کرد با درنظر گرفتن کاهش میزان بارندگی و کمبود آب در کشور، هم اکنون آمادگی داریم که در این زمینه فعالیت داشته و نشا انواع گیاهان دارویی و ... را تولید و عرضه نماییم.
وی همچنین ابراز آمادگی کرد که در صورت توافق با دانشگاه، این شرکت که برقراری پروازها را بر عهده دارد می تواند برای استفاده پرسنل دانشگاه از پروازهای فرودگاه شاهرود به تهران، مشهد و کیش شرایط ویژه ای در نظر بگیرد.
داود قلیچی خاطر نشان کرد دانشگاه آزاد با دارا بودن اعضای هیات علمی توانمند و آزمایشگاههای مجهز می تواند با همکاری با این شرکت گام مهمی در شکوفایی صنعت و کشاورزی و رونق اشتغال در سطح شهرستان بردارد و ما امیدواریم با همکاری دانشگاه آزاد شاهرود و به کارگیری دانش و سرمایه اعضای هیات علمی پروژه های بزرگتری را در سطح شهرستان آغاز کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز پس از بیان ظرفیتهای فعلی دانشگاه به بیان فرصتهای موجود برای همکاری با شرکت توسعه و عمران شهرستان شاهرود پرداخت.
دکتر سیداحمد ابوالقاسمی فر خاطر نشان کرد که دانشگاه آزاد شاهرود از اعضای هیات علمی صاحب نام و توانمندی در رشته های مختلف برخوردار است که سرمایه اصلی دانشگاه محسوب می شوند و آمادگی دارند ایده ها و طرحهای فنی ارائه کنند و در پروژه های این شرکت و مدیریت طرحهای آن مشارکت داشته باشند.
وی افزود: در دانشگاه آزاد شاهرود این آمادگی وجود دارد که در قالب یک تفاهم نامه شرکت تعاونی توسعه و عمران بتواند از امکانات آموزشی، ورزشی و درمانی دانشگاه با در نظر گرفتن تخفیف برای اعضای خود استفاده کند.
دکتر ابوالقاسمی فر در پاسخ به پیشنهاد کاشت گل محمدی در زمین صد هکتاری متعلق به دانشگاه گفت باید ابتدا بررسی کنیم که آیا شرایط خاک و مقدار آبی که داریم جوابگوی کشت گل محمدی هست یا خیر.
رئیس دانشگاه آزاد شاهرود پیشنهاد کرد ما در زمینه، بهره گیری از امکانات پزشکی و بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این واحد دستگاههای مجهز آزمایشگاهی، آزمایشگاههای پیشرفته فنی، سوله های بزرگ داخل واحد، تالار پذیرایی و آمفی تئاترها و بسیاری دیگر از امکانات منحصر به فرد آماده خدمت رسانی به مردم این شهرستان در قالب همکاری با شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهرود هستیم.
در پایان جلسه حاضرین توافق کردند که اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران طی یک بازدید از امکانات دانشگاه جهت برنامه ریزی مناسب تر و سرمایه گذاری دقیق تر نتیجه را به دانشگاه اعلام کنند.

کد خبر: 994554

وب گردی

وب گردی