تحرکات و جابجایی گسترده عناصر داعش در افغانستان ، پاکستان و تاجیکستان

مقام‌های ارشد روسیه نسبت به حضور تروریست‌های داعش در افغانستان، پاکستان و تاجیکستان و احتمال عملیات جدید آن‌ها هشدار دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مقام‌های ارشد روسیه به تحرکات تروریست‌های شکست خورده داعش در سوریه و حضور آن‌ها در مقرهای جدید در افغانستان، پاکستان و تاجیکستان اشاره کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سرلشکر «آندری نویکوف» فرمانده بخش ضد تروریسم روسیه به تازگی اظهار داشته است که تروریست‌های داعش بعد از شکست در سوریه، با حضور در افغانستان و پاکستان مقرهای جدیدی برپا کرده‌اند.

«ایگور زوبوف» معاون وزیر کشور روسیه نیز به انتقال تعداد زیادی از تروریست‌های داعش با بالگرد از پاکستان به مرز با تاجیکستان اشاره کرد. وی همچنین به احتمال عملیات داعش در منطقه اشاره کرد.

زوبوف اظهار داشت: «بسیاری از نیروهای داعش از خاک پاکستان به مرز با تاجیکستان منتقل شدند. شاید این شبه نظامیان با عملیات گسترده‌‌ خود موجی از پناهجویان را ایجاد کنند که این امر بر روسیه تاثیر می‌گذارد.»

این در حالی است که تحلیلگران منطقه‌ای بارها نسبت به شکل‌گیری گروه‌های تروریستی خفته داعش در آسیای مرکزی هشدار داده‌اند

برخی گزارش‌ها در گذشته از انتقال عناصر داعش با بالگردهای آمریکایی از استان «دیرالزور» سوریه به شمال این کشور حکایت داشت، هرچند که ائتلاف آمریکا منکر این مسئله شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 994558

وب گردی

وب گردی