سوریه به سخنان رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داد

وزرات خارجه سوریه در واکنش به اظهارت رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد هیچ گونه تمایلی به ارتباط با کشورهای حامی تروریسم نداریم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: سوریه در طول سال های گذشته درگیری شدیدی با تررویست ها داشته است و به هیچ عنوان تمایلی به ارتباط با کشورهای حامی تروریسم ندارد.

در این بیانیه همچنین آمده است: مواضع رئیس‌جمهور فرانسه نشان می‌دهد که پاریس در طرح توطئه‌آمیزش علیه مردم سوریه احساس شکستی تلخ می‌کند و در تلاش برای شستن دست‌هایی است که به خون مردم سوریه آغشته شده است.

وزارت خارجه سوریه در بخش دیگری با اشاره به مدخله برخی از کشورهای غربی برای ایجاد بحران در سوریه نوشته است: از سال 2011 سوریه با حمایت برخی از کشورهای غربی و عربی به میدان تروریست ها جهان تبدیل شد و اکنون برخی از همین کشورهای انتظار دارند دولت و مردم سوریه این مساله و مداخله ها را فراموش کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این در کنفرانس مشترک خبری با همتای مصری خود ادعا کرده بود عادی‌سازی روابط با دمشق بدون تحقق پیشرفتی در زمینه حل مسائل سوریه قابل قبول نیست.

انتهای پیام /

کد خبر: 994564

وب گردی

وب گردی