خیری: ۶۰ مقاله منتخب در همایش ظرفیت انقلاب اسلامی ارائه می‌شود

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: 60 مقاله منتخب در همایش ظرفیت انقلاب اسلامی ارائه می شود؛ همچنین ۵ پوستر عربی، ۷ پوستر انگلیسی و ۳۰ پوستر فارسی در این همایش به نمایش گذاشته شده است.

یه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام خیری، مسئولان کشوری، لشکری، اندیشمندان بین المللی و استادان حوزه و دانشگاه در سالن خلیج فارس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام آغاز شد.

حجت الاسلام خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: امروز در شرایطی بلوغ ۴۰ سالگی را‌ جشن می گیریم که جهان تشنه دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و جبهه کفر و نفاق در برابر نظام جمهوری اسلامی متحد شده است.

وی افزود: امروز شاهد بلوغ و کارآمدی نظامی هستیم که رویش های نسل دوم آن با بصیرت تر از نسل اول و برخوردار از تجربه انباشته ای از ذخایر مادی و معنوی، فکری و فرهنگی و دانشی و ارزشی هستند که نمونه ای از آن را در مواجهه با جوانان ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه و دیگر جوانان امت اسلامی در ملل اسلامی در جبهه مدافعان حرم و در سنگرهای فناوری های نو پدید و احتراعات و اکتشافات در مرز دانش شاهد بوده و هستیم.

دبیر علمی همایش ظرفیت انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز شاهد عینی معجزات ساری و جاری قرآن کریم هستیم و شاهدیم که «فاستقم کما امرت و ما تابع معک» با راهبرد مردم سالاری دینی «لاتظغوا» و با استقلال و عدم اعتماد به استکبار «و لاترکنوا الی الذین ظلموا» به مقاوم سازی فرهنگ با اهتمام به نشر آموزه ها و شریعت مبادرت ورزید و با صبر انقلابی و اعتماد و ایمان به نصرت الهی انواع دسیسه های دشمنان را پشت سر نهاد و تحقق سنت نصرت الهی را نظاره گر شده است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی خود بلوغ جنبش ها و انقلابات و محصول تجربه های تلخی بود که در تاریخ این کشور به ویژه در دو سده اخیر به وقوع پیوسته بود. این انقلاب دیده بود که نهضت مشروطه با نبود راهبری چگونه فضای بی بصیرتی در پوشش انقلابی‌گری غلبه کرد و رهبران را به دار آویختند و مجلس را به توپ بستند و قحطی بزرگ تحمیلی پیر استکبار بیش از 9 میلیون یعنی نیمی از جمعیت این کشور را نابود کرد و دست نشانده ای را بر این مردم و بر فرهنگ و تمدن این کشور تحمیل کردند،‌ در ادامه این جریان انحطاط فرهنگی و سیاسی در زمان آن پدر و پسر فرهنگ را به تاراج بردند، همان طور که بخشی از سرزمین را از غرب و شرق و جنوب از پیکر رنجور این ملت جدا کردند.

خیری گفت:در انقلاب اسلامی ما با ایجاد جامع ولایی و رابط امام و امت همه توطئه ها خنثی و تهدیدها به فرصت تبدیل شد و به رغم تحمیل جنگ هشت ساله و ترورها و دفاع از حرم با کمتر از سیصد هزار شهید نه تنها یک وجب از خاک خود را به جنگ افروزان نداد؛ بلکه زمینه شکل‌گیری جنبش های مقاومت در کشورهای منطقه را فراهم ساخت.

وی خاطر نشان کرد:‌ آثار این استقامت و راهبری و بصیرت و تمدن مداری را شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در فسطین و لبنان و شکست طرح خاورمیانه جدید و نابودی داعش و جریان وحشی خطرناک مجهز به پیشرفته ترین ابزار جنگی داعش و کمک های مالی شیطان بزرگ و همراهانش از یک سو و حاکمیت بر قلوب و به نمایش گذاشتن تجربه ای موفق از حکمرانی اسلامی و پیشرفت های خارق العاده نظامی، اطلاعاتی، مهندسی و مدیریتی نظام اسلامی از سوی دیگر مشاهده می کنیم.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چهل سالگی این نعمت و موهب الهی فرصتی شد تا به میزان بضاعت‌مان نسبت به این امانت الهی ادای دین کنیم و محصول تلاش فشرده یک سال فعالیت دبیرخانه را در این گردهمایی تقدیر کنیم.

وی بیان کرد: این همایش، فعالیت های خود را در سه محور تولیدات علمی و محتوایی در قالب مقالات و کتب، نشست های استنطاقی با هدف گردآوری مطالب و تجارب ارزشمند نانوشته شخصیت های نظام و برگزاری کرسی های تخصصی تعریف کرده است.

دبیر علمی همایش ظرفیت انقلاب اسلامی تاکید کرد: برگزار کننده این همایش معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه و دبیرخانه همایش در پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب مستتر شد و علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، 20 دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز علمی و رسانه ای در آفرینش این رخداد کم نظیر بل بی‌نظیر مشارکت کردند که شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994571

وب گردی

وب گردی