دانشگاه‌های ایرانی امسال میزبان بیش از ۲هزار استاد خارجی بودند

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، از حضور هزار و صد عضو هیأت علمی کشورهای مختلف در ایران و اعزام هزار و سه عضو هیأت علمی کشور نیز به دیگر کشورها در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست خبری قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با موضوع «بررسی همکاری‌های علمی بین‌المللی در شرایط جدید» صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد.

حسین سالار آملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران حدود ۲درصد علم دنیا را تولید می‌کند، گفت: ما در طول سال‌های اخیر از لحاظ میزان رشد علمی جایگاه اول را در جهان داشتیم؛ اما ۹۸ درصد علم توسط دیگر کشورهای دنیا تولید می‌شود که باید در یک بده‌‌بستان از آن ۹۸ درصد استفاده کنیم.

هفته‌ای ۱۰ هیأت خارجی به دانشگاه‌های کشور آمدند

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از حضور بیش از ۲هزار عضو هیأت علمی خارجی به ایران در سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۷ هر هفته حدود ۱۰ هیأت خارجی وارد دانشگاه‌های کشور شدند. ۲هزار و سه نفر از اعضای هیأت علمی کشورهای مختلف به ایران آمدند و روند مثبتی در این زمینه داشتیم.

وی افزود: هزار و سه نفر از اعضای هیأت علمی کشور نیز برای حضور در سمینارهای بین‌المللی به خارج عازم شدند و در این روند هزاران دانش فنی وارد کشور شده است.

۲۲۰ دانشمند ایرانی در بین دانشمندان برتر جهان

کشورهای هدف ایران در حوزه بین‌الملل را به دو دسته «هدف اول» و «هدف دوم» تقسیم کرد و گفت: محور اساسی همکاری‌های ما در منطقه با کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و یمن است و بسیاری از اعضای هیأی این کشورها به ایران رفت و آمد دارند.

وی افزود: کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، روسیه، چین، ژاپن و کره‌جنوبی را در گروه دوم کشورهای هدف برای افزایش همکاری‌های بین‌الملی قرار دارند.

سالار آملی از قرار گرفتن ۲۹ دانشگاه کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاهای دنیا خبر داد و گفت: ۲۲۰ دانشمند ایرانی در بین دانشمندان برتر جهان قرار گرفته‌اند و ایران در میان کشورهای اسلامی بالاترین رتبه دانشگاهی و حوزه علم و فناوری جایگاه بهتری نسبت به دیگر کشورهای اسلامی دارد.

تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: حدود ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند که دانشگاه آزاد اسلامی ۸ هزار دانشجوی خارجی، وزارت علوم ۲۷ هزار، وزارت بهداشت ۳هزار دانشجوی خارجی دارند.

وی افزود: تا پایان برنامه توسعه ششم می‌بایست به آمار ۷۵ هزار دانشجوی خارجی برسیم که این تا سال ۱۴۰۰ غیرقابل تصور نیست.

کد خبر: 994573

وب گردی

وب گردی