آذری جهرمی: ساخت دومین ماهواره پیام امیرکبیر با دقت ۴۰ برابر بیشتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت دومین ماهواره پیام امیرکبیر خبر داد و گفت: ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت تا شهریورماه و ماهواره ناهید ۲ تا خردادماه سال آینده تحویل داده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اولین همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، در پاسخ به سوال ایسکانیوز، از طراحی و ساخت دومین ماهواره دانشگاه امیرکبیر با دقت ۴۰ برابر بیشتر نسبت به ماهواره پیام خبر داد و گفت: علاوه بر آن ماهواره «ظفر» دانشگاه علم و صنعت تا شهریورماه و ماهواره «ناهید ۲» تا خردادماه سال آینده تحویل داده خواهند شد.

آذری جهرمی درباره ماهواره پیام ٢ اظهار کرد: به دلیل مشکلات فنی در ماهواره بر پیام نتوانست در مدار قرار بگیرد و سریعا پس از آنکه اقدامات عملیاتی ماهواره پیام تمام و اشکالات آن مشخص شد، فاز ساخت ماهواره پیام ۲ با دقت بسیار بهتر آغاز شد. اکنون این ماهواره در حال ساخت است و زمان پیش بینی اتمام آن سه سال است.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره پیام در مدار گفت : علت قرار نگرفتن ماهواره در مدار و مشکلات ماهواره‌بر و ایرادات آن در وزارت دفاع توسط کمیته وزارت شناسایی و ایرادات آن برطرف شد.

جهرمی ادامه داد: منتظر هستیم تا وزارت دفاع وقت زمانی مناسبی برای در مدار قرار گرفتن ماهواره دوستی شریف به ما بگوید. نتایج حاصل از ماهواره دانشگاه شریف در ماهواره ظفر که در دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کار توسعه ماهواره و ارتقای دانش فضایی در حال پیگیری است، گفت: به همت دانشگاه علم و صنعت اولین کنفراس کاربرد فضایی پایه‌ریزی شد؛ دستاورد عظیمی در حوزه محیط زیست و مدیریت منابع آب خواهد داشت و می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد.

وی درباره پارک علمی فضایی بیان کرد: در هفته فضایی، اولین پارک کسب و کارهای فصل پیمانه در مازندران ایجاد می‌شود که می‌تواند به توسعه اشتغال کمک کند.

جهرمی با بیان اینکه توسعه کاربردهای فضایی و پیشبرد اهداف آن هدف ماست، گفت: امیدوارم دسترنج و نتایج تلاشی که دانشمندان پس از انقلاب داشتند، در زندگی روزمره مردم مورد استفاده قرار گیرد و از این نتایج حداکثر استفاده را کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشورهای خارجی به دنبال سیاه‌نمایی علیه ایران هستند، دستاوردها را نمی‌بینند و عیب‌ها را بزرگنمایی می‌کنند؛ اما صنعت فضایی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994591

وب گردی

وب گردی