پروفسور یینگ، برنده جایزه 2018 آکادمی علوم ترکیه شد

پروفسور جکی¬یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015، جایزه آکادمی علوم ترکیه را در زمینه علوم مهندسی از رجب¬طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور، دریافت کرد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز،پروفسور جکی­یینگ، مدیر آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور، برگزیده جایزه آکادمی علوم ترکیه (TÜBA) شد، که به پاس تلاش­ های او در ترکیب مواد پیشرفته نانوساختار برای کاربردهای مواد زیست­پزشکی، کاتالیزوری، انرژی و مواد پیشرفته به وی تقدیم شد.

وی به نقل از آژانس علم و فناوری و پژوهش سنگاپور(A*STAR) گفت: باعث افتخار است که این جایزه را از آکادمی علوم ترکیه گرفتم. من شکرگزارم که توانسته ­ام تحقیقات هیجان ­انگیزی را در کنار دانشمندان با استعداد و کارکنان متعهد آزمایشگاه نانوزیستی در سنگاپور انجام دهم. پیشرفت­ های فناورانه م ی­تواند از روش­ های مختلف به بهبود کیفیت زندگی و جامعه کمک کند. امیدوارم آزمایش ­های بالینی موفقیت ­آمیز و تجاری ­سازی تحقیقات­مان تاثیرگذار باشند.

پروفسور جکی­یینگ بر پژوهش ­های تعدادی از دانشجویان دکترا، استادان دوره فوق دکترا و کارکنان پژوهشی نظارت می­‌کند.

آکادمی علوم ترکیه از سال 2015 سالانه جوایزی را در سه حوزه مختلف علمی، شامل "علوم پایه و علوم مهندسی"، "بهداشت و علوم طبیعی" و علوم اجتماعی و علوم انسانی، به دانشمندان برجسته­ ای اعطا می­­ کند که در زمینه فعالیت خود، پیشگام تحقیقات برجسته‌­ای باشند.

برندگان جوایز 2018 آکادمی علوم ترکیه در 26 دسامبر طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری واقع در آنکارا هدایای خود را از رجب­ طیب اردوغان دریافت کردند که شامل یک مدال و 30 هزار دلار جایزه نقدی است.

گفتنی است عمر یاغی، برگزیده سال 2015 جایزه مصطفی(ص)، نیز در دسامبر سال 2016 به خاطر دستاوردهای خود در زمینه چارچوب‌های فلز-آلی، برنده جایزه آکادمی علوم ترکیه در حوزه علوم پایه و مهندسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994617

وب گردی

وب گردی