خیری: طراحی پنل مخصوص برای میهمانان عرب زبان در همایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر پنل های 5گانه ای که از قبل طراحی کرده بودیم، تصمیم بر آن شد که پنل ویژه ای را برای میهمانان عرب زبان حاضر در همایش ظرفیت های انقلاب اسلامی طراحی کنیم.

حجت الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه مراسم ظرفیت های انقلاب اسلامی، درباره میهمانان خارجی حاضر در این مراسم و مقالات ارائه شده اظهار داشت: همایش ظرفیت های انقلاب اسلامی، همایشی بین المللی است و سامانه ای 3 زبانه برای آن تعریف شده است؛ کشورهای مختلفی برای حضور و ارائه مقاله در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: اندیشمندان مختلفی از کشورهای آفریقایی، اروپایی، آمریکایی و همچنین از جهان اسلام نیز کشورهایی مانند لبنان، افغانستان، عراق و... در این مراسم حضور دارند.

خیری ادامه داد: مقالاتی که در این مراسم ارائه شده، در حوزه ظرفیت شناسی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از ایران بوده است؛ به رغم این که تمایلی نداشتیم پنل ویژه ای را برای میهمانان خارجی ایجاد کنیم؛ اما با توجه به علاقه زیادی که آن ها برای عرضه مقالات و دستاوردهای خود داشته اند، تصمیم بر آن شد علاوه بر پنل های 5گانه ای که از قبل طراحی کرده بودیم، پنل ویژه ای را برای میهمانان عرب زبان حاضر در این مراسم طراحی کنیم.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا در این همایش مقالات ارائه‌ای نسبت به مقالات پوستری از تعداد بیشتری برخوردار بوده اند، گفت: حدود 600 مقاله تا‌کنون به دست ما رسیده است؛ پس از ارزیابی حدود320 مقاله برای چاپ برگزیده شد و 60 مقاله نیز برای ارائه در پنل ها انتخاب شد. لذا تصمیم بر آن شد که صرفا پوستر‌‌های مقالات تایید شده آماده شود.

وی تصریح کرد: البته این بدین معنی نیست که ما بقی مقالات از ارزش پایینی برخوردار بوده است؛ باید از مقالات ارائه شده ارزیابی صورت گیرد و بهترین آن ها گزینش شود. در حال حاضر 19 جلد کتاب در دست چاپ است که از میان آن ها 12 جلد آماده شد که در این مراسم از آن ها رونمایی به عمل آمد. همچنین 5 جلد از این کتب، ویژه مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994634

وب گردی

وب گردی