عدالت آموزشی و جنسیتی طبق برنامه ششم توسعه تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه می بینیم که زنان ما با وجود مسئولیت های خطیر مادر و همسر بودن به صورت مداوم در فعالیت های اجتماعی نیز مشارکت می کنند و حتی در بسیاری از حوزه ها بسیار بهتر و موفق تر از مردان عمل کرده و دستاوردهای علمی، پژوهشی و هنری متعددی نیز کسب کرده اند.

فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص نقش زنان در چهار دهه اخیر پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: زنان ما، هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در زمان دفاع مقدس نقش بسیار پررنگ و موثری داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین زنان ما در تمامی شرایط سخت و دشوار و هر زمان که به آن ها نیاز بوده در صحنه حضور داشته اند و در واقع یکی از عناصر اصلی در تحولات و پیشرفت های علمی، سیاسی و فرهنگی کشور بوده اند.

اولاد قباد تصریح کرد: در حال حاضر که نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل داده اند، اگر می خواهیم به رشد و توسعه ای پایدار در کشور دست پیدا کنیم باید نقش زنان و دختران کشور را به رسمیت بشناسیم و در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن را مشارکت دهیم.

وی افزود: افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس دهم شورای اسلامی بیان گر انگیزه بالای این قشر در همکاری و فعالیت های مهم و تاثیرگذار مختلف در عرصه علم، فرهنگ و سیاست است و در این راستا آموزش عالی، رسانه ها و فضای مجازی باید تاثیرگذاری های زنان را در تمام این زمینه ها اشاعه دهند و بانوان توانمند کشور را به عموم معرفی کنند.

اولاد قباد در ادامه گفت: همچنین در زمینه علمی و دانشگاهی عددی بالغ بر 60 درصد کرسی های ما را بانوان تشکیل می دهند و این نشان دهنده توانمندی بالای این قشر تاثیرگذار جامعه است؛ زیرا در حال حاضر می بینیم که علاقه دختران و بانوان ما به کسب علم و تخصص بیشتر شده و مسئولان محترم نیز لازم است به این موضوع اهتمام ورزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروزه می‌بینیم که زنان ما با وجود مسئولیت های خطیر مادر و همسر بودن به صورت مداوم در فعالیت های اجتماعی نیز مشارکت می کنند و حتی در بسیاری از حوزه ها بسیار بهتر و موفق‌تر از مردان عمل کرده و دستاوردهای علمی، پژوهشی و هنری متعددی نیز کسب کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار ایجاد شرایط لازم برای ارتقای علمی و آموزشی، باید به اشتغال و فعالیت های اجتماعی این افراد نیز بیشتر توجه شود تا در آینده ای نزدیک ما با پدیده انباشت فارغ التحصیلان مواجه نباشیم و بتوانیم عدالت آموزشی و جنسیتی که در برنامه ششم توسعه هست را به صورت جامع و کامل تحقق بخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994649

وب گردی

وب گردی