انتشار فراخوان به‌روزرسانی اطلاعات سینماگران در آستانه جشنواره فجر

در آستانه سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، سایت بانک جامع اطلاعات سینمای ایران با عنوان «سوره سینما» دور جدید به روزرسانی اطلاعات هنرمندان را آغاز کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری برنامه به روزرسانی و تکمیل اطلاعات سینماگران کشور در آستانه جشنواره فیلم فجر پیش بینی شده و علاوه بر روند مستمر پروسه به روزرسانی، از آن جایی که همزمان با جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگ ترین رویداد سینمایی کشور با مجموعه گسترده ایی از تلاش ها و فعالیت ها و آثار فیلمسازان و فعالان سینمایی مواجه می شویم این طرح زمینه ای برای اصلاح، تکمیل و افزایش اطلاعات و پرونده های تازه خانواده سینمایی است.

برپایه این گزارش؛ این به روزرسانی شامل پرونده افراد، موسسات سینمایی، جشنواره‌ها و فیلم‌ها است که تمامی صنوف سینمایی می‌توانند با مراجعه به آدرس: www.sourehcinema.com/Default.aspx و پر کردن فرم فراخوان اطلاعات خود را تکمیل کنند.

در این خبر آمده است: سایت بانک اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» تنها بانک جامع اطلاعاتی سینماگران است که پرونده فیلم‌های تاریخ سینمای ایران از ابتدا تاکنون به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها شامل عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی، بزرگترین گالری عکس سینمایی شامل عکس‌های صحنه، پشت صحنه و پوستر برای فیلم‌ها، همچنین پرونده کامل جشنواره‌ها شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و ... مانند: جشنواره جهانی فیلم فجر، جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره جهانی فیلم «مقاومت»، جشنواره جهانی فیلم «رشد» و ... در این بانک گردآوری و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارایه شده است.علاوه بر اطلاعات مربوط به ۳۲ هزار و ۴۳۹ سینماگر از سال ۱۳۰۹ در این بانک، سه هزار و ۵۰۷ پروند فیلم شامل آلبوم عکس‌ها، خلاصه داستان و تیتراژ، همچنین اطلاعات مربوط به ۷۶۵ شرکت و فیلم‌های تولید شده آن معرفی شده است. محتوای این بانک شامل تاریخچه سینمای ایران، معرفی فیلم‌های ساخته شده ایرانی به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها مانند عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی از سال ۱۳۰۹ تا کنون است، بزرگترین گالری عکس سینمایی شامل عکس های صحنه، پشت صحنه و پوستر برای فیلم‌ها، افراد و جشنواره‌ها، گزارش کامل از نتایج جشنواره‌های داخلی و جهانی و رویدادهای روز آن، امکان دسترسی به اطلاعات روز سینماهای تهران به طور کامل، بخش آرشیو عکس شامل عکس فیلم، پشت صحنه فیلم و هنرمندان می‌شود. همچنین، پرونده کامل (شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و …) از اطلاعات مربوط به جشنواره‌های مهم سینمایی کشور مانند: جشنواره جهانی فیلم فجر، جشنواره جهانی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره جهانی فیلم «مقاومت»، جشنواره فیلم «رشد» در این بانک گردآوری و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارایه شده است.

در گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری تصریح شد: تقویت و توسعه بانک اطلاعاتی سازمان سینمایی حوزه هنری به عنوان بزرگ‌ترین مرجع اطلاعاتی سینمای کشور و تامین کننده بسیاری از نیازها و ضرورت‌های پژوهشی و اطلاعاتی مستلزم تعامل همه سینماگران کشور است.

کد خبر: 994658

وب گردی

وب گردی