رستمی: باید به دنبال پیاده‌سازی تمدن اسلامی در جهان باشیم

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمنی ایالات متحده آمریکا با انقلاب اسلامی ایران دلایل متعددی دارد که محدودیت نفوذ آمریکا در منطقه ازجمله این دلایل است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رستمی ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در همایش بین المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای چالش‌های زیادی با غرب است؛ اگر بخواهیم این چالش‌ها را ارزیابی کنیم می توانیم آنها را به سه دسته تقسیم کنیم.

وی افزود: اولین چالش، خروج کشوری بزرگ با ذخایر ارزشمند و موقعیت حساس بین‌المللی یعنی ایران از چنگال استعمار غرب است؛ با مقایسه سطحی میان ایران قبل از انقلاب و پس از انقلاب می توانیم این موضوع را به خوبی درک کنیم.

رستمی تصریح کرد: یکی از بهترین منابع برای شناخت ایران قبل از انقلاب، منابعی است که توسط مقامات رژیم پهلوی تبیین شده است؛ همانند خاطرات اسدالله اعلم که دوران قبل از انقلاب را به خوبی نشان می دهد.

وی با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: تسخیر سفارت آمریکا بی دلیل نبود؛ اسنادی که پس از تسخیر به دست آمد نشان می دهد که آمریکا از طریق سفارت خود تاثیرگذاری بسیاری را بر مردم کشور و همچنین از عزل و نصب وزیران داشت؛ آمریکایی ها وقتی متوجه شدند که نمی توانند دولت بختیار را به موفقیت برسانند تصمیم گرفتند برنامه کودتا را همانند کشور شیلی پیاده کنند.

رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حضور سربازان آمریکایی در ایران قبل از انقلاب اسلامی اذعان داشت: جمعیت آمریکایی های مقیم ایران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه با اشغال و تجاوز نظامی آنها به کشورهای عراق و افغانستان است.

رستمی ادامه داد: دومین دلیل آمریکایی ها برای دشمنی با انقلاب اسلامی این بود که جریان انقلاب، مقاومت در برابر ظلم و اسلام‌خواهی و گسترش اسلام را تبدیل به یک جریان عمومی در منطقه خاورمیانه کرده بود و لذا حوزه نفوذ آمریکا را در منطقه تحت الشعاع قرار می داد؛ آرمان انقلاب اسلامی در منطقه باعث شکل گیری آرمانخواهی مبتنی بر اسلام می‌شود که تنها راه تسلط بر این جریان، کنترل ایران است. آنها برای تسلط بر ایران از ابزارهای گوناگونی استفاده کردند از جمله حمایت از صدام، منافقین و در نهایت استفاده از برخوردهای اقتصادی را در دستور کار قرار دادند.

رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالش اصلی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا این است که آنها باید از منطقه بروند؛ این در حالی است که حوزه‌های تحت اختیار آنها در خاورمیانه بسیار متزلزل است به طوری که رئیس جمهور آمریکا ۷ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کرده است اما به صورت مخفیانه وارد عراق می‌شود و حتی مقامات این کشور نیز با او دیدار نمی‌کنند.

وی بیان کرد: خروج آمریکایی ها از سوریه و همچنین مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزات رژیم سعودی اتفاقاتی است که در پرتو انقلاب اسلامی رخ داده است.

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: دلیل سوم و مهم ترین دلیل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی به چالش کشیده شدن ماهیت نظام غرب در عالم است تمدن آمریکا با محتوای لیبرال دموکراسی در حال حاضر به چالش عمیق کشیده شده است این نوع تفکر لیبرالی هر نوع جنایتی را برای رسیدن به نظام لیبرال دموکراسی مشروع می داند.

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بر خلاف نظام لیبرال دموکراسی که مبتنی بر عقاید اومانیسم است انقلاب اسلامی ریشه در توحید و وحیانیت دارد؛ اگر انقلاب اسلامی بتواند مراحل تکاملی خود را به خوبی طی کند، نظام لیبرال دموکراسی غربی را متزلزل خواهد کرد.

رستمی با اشاره به دیدار خصوصی نخبگان با رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: ایشان طی دیداری که با برخی از نخبگان کشور داشته‌اند در خصوص تمدن غرب چنین گفتند: 《امروز تمدن غرب به بن بست رسیده هرچند که آنها توانایی های خوبی در برخی موضوعات دارند اما فرسوده شدند و به بن‌بست رسیده‌اند》.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار با بیان اینکه تمدن غرب در حال فروپاشی و تمام شدن است فرمودند:《 این تمدن چگونه از میان می‌رود را هنوز نمی دانیم اما جایگزین آن باید یک تمدن اسلامی مبتنی بر ایمان و توحید باشد و شما نخبگان جزو کسانی هستید که می توانید پایه گذار این تمدن باشید》.

وی گفت: مهمترین وظیفه ما در این راستا این است که مطالبه جدی از کارگزاران نظام در بخش های مختلف کشور داشنه باشیم؛ انقلاب اسلامی که دارای مبانی توحیدی است نباید با کم کاری ها و سستی های عده‌ای به چالش کشیده شود. ما باید به دنبال پیاده‌سازی تمدن اسلامی در جهان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994690

وب گردی

وب گردی