برای خروج ایران از سوریه فقط عملیات نظامی کارساز نیست

فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تأکید کرد تنها زمانی خروج ایران از سوریه ممکن می‌شود که کار نظامی با اقدامات سیاسی همراه شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «امیر ایشل» فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در کنفرانس سازمان مطالعات امنیت داخلی در تل‌آویو اعلام کرد باید اقدامات نظامی این رژیم با عملیاتی سیاسی همراه شود تا به زعم وی به حضور ایران در سوریه پایان دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، ایشل در واکنش به سفر دو مسئول روسی به فلسطین اشغالی افزود: نیروی نظامی که بتواند ایران را از سوریه اخراج کند وجود ندارد اما روسیه می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم که اسرائیل در مسیر جنگ باشد اما نباید خود را فریب دهیم، این ممکن است رخ دهد. اسرائیل قدرت وارد کردن ضربه سخت به نظام «بشار اسد» را دارد اما روسیه این را نمی‌خواهد. تل‌آویو در جبهه شمالی (مرز با لبنان) نیز به واسطه عملیات سری کار می‌کند.

ایشل تصریح کرد: کار مستقیمی که می‌توانیم انجام دهیم هدف قرار دادن حضور ایران در سوریه و نیز هدف قرار دادن روند انتقال ابزارهای جنگی برای حزب‌الله است اما جایگزین دیگری هم وجود دارد و این گزینه همان خارج کردن ایران از سوریه است، این با عملیات نظامی انجام نمی‌شود و باید به واسطه عملیات سیاسی به فرماندهی روسیه انجام داده شود.

فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: تنش‌های کنونی منجر به درگیری فراگیر نمی‌شود زیرا روسیه اجازه انجام آن را نمی‌دهد اما عملیات‌هایی که اسرائیل علیه ایران انجام می‌دهد دنبال ایجاد فشارهای سیاسی گسترده بر ایران است.

«ریوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی هم در همین کنفرانس گفت: «آینده راهبردی اسرائیل را می‌توان در دو واژه توضیح داد: "زوال و پیچیدگی". در این زمینه به حضور ایران در سوریه اشاره کرد. ریولین همچنین گفت که به نظر می‌رسید که ایران با تفاهم ما با روسیه و شکست در مرز شمالی، تحقیر شده است اما در ماه‌ها اخیر روند تغییر کرده است»

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 994703

وب گردی

وب گردی