اختلال در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی/ مردودی جهاد دانشگاهی قبل از برگزاری آزمون

ثبت نام ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در حالی به پایان رسید که جهاد دانشگاهی در تجربه اول خود عملکرد ضعیفی را در مدیریت ثبت نام متقاضیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ثبت نام ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی که از 30 دی ماه آغاز شده بود به پایان رسید.

متولی برگزاری این آزمون که در پنج دوره گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور بود؛ یکباره تغییر کرد و جهاد دانشگاهی بدون هیچ تجربه برگزاری، مجری برگزاری این آزمون حساس شد که از روزهای اول اعتراضات فراوانی را به همراه داشت.

تغییر ناگهانی مجری برگزاری آزمون ابهامات فراوانی را به همراه داشت و برخی آن را سیاسی دانسته و این موضوع را بازی با آینده کاری جویندگان کار قلمداد کردند چرا که سازمان سنجش آموزش کشور در کنار برگزاری کنکور و آزمون های متنوع عملکرد خوبی را در ارزیابی و سنجش داوطلبان به خود اختصاص داده بود از طرفی متقاضیان استخدامی که سال ها در صف ورود به بازار کار بودند نگرانند که نحوه سوالات و ماهیت این آزمون تغییر کند که برای متقاضیان استخدامی خبر خوبی نخواهد بود.

البته ظاهر امر از برقراری روابطی صمیمانه میان سازمان اداری و استخدامی و جهاد دانشگاهی حکایت دارد. امسال چهل و پنجمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در مجتع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در کرج برگزار شد. در خبری که سایت رسمی جهاد دانشگاهی روز 21 مهرماه روی خروجی خود قرار داد، دکتر سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از میهمانان بود و البته صحبت های جالبی را مطرح کرد: «در چهار حوزه مهم با جهاد دانشگاهی در حال همکاری بوده و هستیم. در آموزش کارکنان دولت، کانون‌ ارزیابی، سنجش شایستگی مدیران کشور و یک پروژه جدید بزرگ که به زودی از آن رونمایی می‌شود، با جهاد دانشگاهی در حال همکاری هستیم.» بعد از گذشت بیش از سه ماه به نظر می رسد پروژه بزرگ مورد نظر سازمان اداری و استخدامی کشور رونمایی شده و اجرای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

سامانه ثبت نام در این آزمون که از روز اول با اختلالاتی همراه بود تا شب پایانی هم مشکل داشت و داوطلبان با انواع خطاها در حین ثبت نام مواجه شدند تا حدی که شب پایانی سایت ثبت نام هرگز بالا نیامد و داوطلبان بسیاری برای ثبت نام با مشکل مواجه شدند و عده ای هزینه کارت اعتباری ثبت نام را پرداخت کردند و هرگز نتوانستند از آن استفاده کنند هم چنین برای برخی داوطلبان بارگذاری مدارک در سایت مشکل داشت و تصاویر آپلود نمی شد.

نکته ی جالب اینجاست که کارشناسان جهاد دانشگاهی هرگز پاسخگوی داوطلبان نبودند و در برابر ایرادات ثبت نامی سکوت کردند از طرفی طبق گفته مسولان جهاد دانشگاهی وجه ثبت نام هرگز به حساب داوطلبان عودت نمی شود حتی اگر داوطلب با هزار امید کارت اعتباری خریده و خطاهای سایت مانع از ثبت نام وی شده باشد.

یکی از این داوطلبان که تا شب پایانی نتوانسته بود ثبت نام کند و کارت اعتباری آزمون برای او اعتباری نداشت به ایسکانیوز گفت: در طی روزهای ثبت نام چندین بار به سایت مراجعه کردم اما کندی و اختلال مانع از موفقیت من شد به نحوی که بیخیال استخدامی شدم اما با فشار خانواده روز پایانی برای ثبت نام اقدام کردم و در مرحله خرید کارت اعتباری هیچ مشکلی وجود نداشت اما هنگام ورود به سایتِ ثبت نام و بارگذاری مدارک، با خطا مواجه شدم.

او ادامه داد: با وجود اینکه جهاد دانشگاهی چندین بار اعلام کرده بود مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد اما به علت قصور و اختلالات سایتی، مهلت ثبت نام برای افرادی که کارت اعتباری خریده بودند تا ساعت 8 صبح (که در سایت جهاد دانشگاهی 8 بامداد ذکر شده است) روز چهارشنبه دهم بهمن ماه تمدید شد اما همچنان اختلالات ادامه داشت و برخی داوطلبان در شب پایانی کارت اعتباری ثبت نام خود را برای مزاح به حراج گذاشته بودند.

باید دید جهاد دانشگاهی که تاکنون سابقه برگزاری چنین آزمون هایی را نداشته است و در مرحله ثبت نام مردودی خود را ثابت کرد؛ در برگزاری و اعلام نتایج آزمون استخدامی چه عملکردی خواهد داشت و این آزمون در کنار درآمدزایی میلیاردی برای جهاد دانشگاهی چه تبعاتی به همراه دارد.

کد خبر: 994706

وب گردی

وب گردی