جریان دانشجویی باید به ابزار رسانه مجهز باشد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل  گفت: زمانی محتوا رسانه جریان دانشجویی مثمر ثمر است که افکار عمومی در سطح جامعه و نخبگان را بر روی موضوع خاص حساس کند.

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: جریان دانشجویی چشمان بیدار نظام و منبع آگاهی بخشی به مردم و مسئولین در مسائل داخلی و منطقه است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه جریان دانشجویی برای موضع گیری به موقع نیازمند ابزار رسانه ای است، گفت: تشکل های دانشجویی به عنوان نمایندگان جامعه دانشگاهی نقطه نظرات خود را با نگارش و انتشار بیانیه، نامه، مصاحبه، اطلاعیه و ... اعلام می کنند. پس ضروری است جریان دانشجوی با موضوع سواد رسانه و مباحث اولیه نگارشی آشنا باشند.

وی در خصوص پیگیری و بررسی بازخورد تولید محتوا انتشار یافته از سوی جریان دانشجویی، تصریح کرد: تشکل های دانشجویی زمانیکه نقد یا مطالبه گری از مسئولین را رسانه ای کردند، پیگیری لازم برای اینکه متوجه شوند به دست مسئول رسیده است یا خیر و اینکه اقدامی برای رفع مشکل صورت گرفته یا خیر، باید انجام دهند.

فیروزی با تاکید بر پیگیری بازخورد مطالب تولید و ارائه شده، اظهار داشت: زمانی محتوا رسانه جریان دانشجویی مثمر ثمر است که افکار عمومی در سطح جامعه و نخبگان را بر روی موضوع خاص حساس کند.

این فعال دانشجویی افزود: زمانی جنبش دانشجویی می تواند بگویید که جریان سازی در راستای منافع مردم و کشور را به درستی انجام داده است که در میان اقشار مردم آگاهی سازی نسبت به موضوعات مختلف جامعه را انجام دهد.

در ادامه وی افزود: طی ماه های اخیر تشکل های دانشجویی توانستند روشنگری مناسب و به موقع نسبت به موضوعاتی نظیر «طرح استانی شدن انتخابات» و «لوایح مربوط به fatf » را بسیار خوب و موثر انجام دهند و نوک پیکان روشنگری مردم و مسئولین باشند.

فیروزی ایجاد دغدغه و پرورش آن به مطالبه گری را از وظایف جریان دانشجویی برشمارد و گفت: پرداخت به موضوعات مغایر با منافع کشور، ایجاد دغدغه، طرح سوال و هدایت آن به سوی مطالبه گری در چارچوب قانون توسط افکار عمومی به همراه جریان دانشجویی، مناسب ترین شیوه پرداخت به موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. در این هنگام مردم نیز هم گام با دانشجویان در مراسمات سطح دانشگاه و جامعه می شوند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: اما گاهی مواقع نیز جریان دانشجویی با بالا بردن کمیت تولیدات محتوا دانشجویی باعث عادی و عدم حساسیت افکار عمومی در پرداخت به موضوعات مختلف می شوند. این نکته مهم باید مورد توجه جریان دانشجویی قرار بگیرد.

در پایان وی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید در راه روشنگری از جریان و فعالین دانشجویی حمایت لازم را به عمل آورد و با ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها اتمسفر لازمه را برای فعالیت های مختلف دانشجویان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994737

وب گردی

وب گردی