استفاده ازظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کشاورزی استان اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بر استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه در توسعه کشاورزی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استقرار آزمایشگاه‌های پیشرفته، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، مرکز رشد و فناور، مزارع تحقیقاتی، دوره‌های تحصیلات تکمیلی کشاورزی و استادان به نام این رشته بزرگترین ظرفیت علمی برای توسعه استان در حوزه کشاورزی است.

وی اضافه کرد: رشته کشاورزی جزو رشته‌های پایه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی است و باید بیشتر در اختیار جامعه و حل مسائل استانی قرار گیرد.

رسولی گفت: رویکرد دانشگاه به سمت مسئله‌گرایی است و تلاش داریم با رویکرد استانی بتوانیم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه را در جهت تبیین مسایل به‌کار گیریم.

وی افزود: این دانشگاه آمادگی دارد در زمینه تکثیر بذر پایه و گواهی شده، تولید محصولات سالم و ارگانیک، شناسایی ترکیبات شیمیایی، انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انجام مطالعات علمی با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری کنیم.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز همکاری دو دستگاه اجرایی و علمی را در تقویت توسعه استانی مهم خواند.

خلیل نیکشاد گفت: زمینه‌های همکاری دو مجموعه در حوزه کشاورزی زیاد است و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نتیجه امر، حل مشکلات منطقه و ارتقای سطح علمی و کاربردی در این حوزه باشد.

کد خبر: 994764

وب گردی

وب گردی