اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر در مشهد مقدس برگزار می شود

نشست خبری هفدمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با عنوان "جهاد اکبر" و "شعار ایستادگی و مقاومت، راز چهل سال افتخار،  راز تداون و اقتدار" در  دفتر این اتحادیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری هفدمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با عنوان "جهاد اکبر" و "شعار ایستادگی و مقاومت، راز چهل سال افتخار، راز تداوم و اقتدار" در دفتر این اتحادیه برگزار شد.

پیام مرادی، دبیر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در این نشست گفت: اردوی امسال از ۱۲ لغایت ۱۹ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

مرادی تصریح کرد: محوریت این اردو مبنای سیاسی و فرهنگی دارد هم چنین۷۰ دفتر عضو اتحادیه از دانشگاه های سراسر کشور در این نشست حضور دارند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گفت: در این نشست تمام تلاش صورت گرفته تا تحلیلی درست از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشیم. اما جریان دانشجویی باید دقت کند همان گونه که دستاوردهای انقلاب را تبیین می کنیم باید به نقاطی از انقلاب که نیازمند نوسازی و ترمیم است نیز اشاره و راهکار ارائه شود.

وی افزود: مفهوم ایستادگی و نوآوری را اتحادیه انجمن اسلامی مستقل برای اولین بار وارد گفتمان و چارچوب کرد.

مرادی با اشاره به نوسازی انقلاب اسلامی یادآور شد: در حال حاضر در کشور دو دیدگاه و جریان وجود دارد، جریان اول بر ایستادگی بر آرمان های انقلاب اسلامی و نوگرایی بر اساس ارزش های انقلاب تاکید دارند و جریان دوم بر تغییر بدون لحاظ قوانین جمهوری اسلامی و آرمان ها انقلاب اعتقاد دارند، نظیر طرفداران تصویب و حفظ یکطرفه برجام.

دبیر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور ضمن اشاره به تعریف صحیح از نوسازی، گفت: نوگرایی به‌معنای بازتعریف و بازطراحی رفتارهای حاکمان برای تداوم حیات سیاسی کشور است که این نوگرایی ضمن پایبندی به اصول اتفاق می‌افتد تا انقلاب بتواند با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: امام راحل مظهر نوگرایی برای کشور و جریان دانشجوییبود. ایشان با ابداع سازمان‌هایی نظیر جهاد سازندگی، کمیته امداد و نظایر آن، به‌دنبال نوگرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود و مقام معظم رهبری نیز ادامه‌دهنده راه امام خمینی(ره) در نوگرایی است.


مرادی در خصوص ویژه برنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مراسمی با عنوان مثبت ۴۰ برای اولین بار در این نشست برگزار خواهد شد و بعد از آن در توسط دفاتر انجمن در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

این فعال دانشجویی افزود: در این نشست از چهره‌هایی همچون حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران، محمدیان رییس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رحیم پورازقدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت به عمل آمده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بررسی عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ابتدا باید علل و عوامل موفقیت احصا شود تا بتوانیم این موفقیت‌ها را تداوم بخشیم و بعد از این مرحله باید آسیب‌ها و ضعف‌های کشور نیز شناسایی شده و به‌دنبال چاره‌جویی برای جلوگیری از این آسیب‌ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994766

وب گردی

وب گردی