کدام کشورها در ریاضیات بهترند

در سال‌های اخیر پاسخ به این سوال که کدام کشورها در علم ریاضیات دارای جایگاه بالاتری هستند، متوجه سنگاپور، چین و کشور شرق آسیا بوده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کشورهای شرق آسیا معمولا در برنامه‌های ارزیابی دانشجویان بین المللی (PISA) که ارزیابی منظم از عملکرد آن ها در علوم و ریاضی انجام می شود، رتبه های بالایی می‌گیرند. پس این مسئله بدان معناست که این کشورها باید بهترین روش آموزش را داشته باشند.

با توجه به نتایج به دست آمده، انگلستان پروژه‌ای را به اجرا گذاشت تا فرمت تسلط در ریاضیات را که در این کشورها بررسی کند و به این صورت راهکارهای تبادل بین مدارس انگلیسی و شانگهای فراهم شود.

هدف این است که مدارس انگلیسی برای یادگیری از شیوه های تعاملی کلاس تعلیمی شانگهای استفاده کنند.

اولین تبادل در سال 2014-2015 به وجود آمد و به گفته « The Conversation» مدارس انگلیسی بسیاری از روش های شانگهای را پذیرفته اند.

این برنامه ها شامل تشویق بیشتر تعامل معلم و دانش آموز، یادگیری عمیق و استفاده از روش های مختلف برای نشان دادن ایده های ریاضی است. برنامه درسی آنها نیز کاهش یافته و این اطمینان حاصل شده است که همه دانش آموزان به ابزارهای چالشی در ریاضیات دسترسی دارند.

نتایج بر روی دانش آموزان 7 ساله نشان می دهد که استفاده از روش های استادانه پیشرفت آنچنانی را در ریاضیات نشان نمی دهد.

در این میان ممکن است مواردی که کمتر قابل سنجش هستند مانند رشد فیزیکی، اخلاقی، مدنی و هنری دانش آموزان مورد بررسی قرار نگرفته باشد.

همچنین قرار دادن دانش آموزان در تست های استاندارد شده ممکن است عواقب بیشتری داشته باشد و باعث افزایش استرس در مدارس شود که همین امر خطر را افزایش می دهد.

بنابراین خوب بودن و تسلط بر ریاضی در کشورها می تواند به موارد زیادی مربوط باشد و نظام های رتبه بندی نیز تا حدی موفق به اعلام بهترین ها هستند و باید گفت که برای برخی از معیارها، امکان اندازه گیری کمی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994772

وب گردی

وب گردی