محموله ۳۰ تنی کیک زرد از اردکان به اصفهان ارسال شد

در مراسمی با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محموله ۳۰ تنی کیک زرد مجتمع شهید رضایی‌نژاد اردکان به مقصد UCF اصفهان ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز ظهر امروز با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محموله ۳۰ تنی کیک زرد از مجتمع شهید رضایی‌نژاد اردکان به مقصد UCF، تاسیسات فرآوری اورانیوم اصفهان ارسال شد که این محموله، دومین محموله کیک زرد تولیدی کشور بوده است.

این محموله ۳۰ تنی از معدن اورانیوم ساغند اردکان استحصال شده که پس از مراحل فراوری شامل خردایش، لیچین، فروشویی، خالص سازی و رسوب گیری بسته بندی و آماده ارسال شده است.

کیک زرد در واقع خاک معدنی اورانیوم است که پس از گذراندن مراحل تصفیه و پردازش های لازم، از سنگ معدنی آن در معدن اورانیوم ساغند استان یزد تهیه می شود.

استان یزد، حلقه نخست چرخه سوخت هسته‌ای به شمار می رود و طرح ساغند اردکان، نمود عینی فعالیت در زمینه استحصال اورانیوم از منابع طبیعی است و تأسیسات موجود در این کارخانه، اورانیوم را از عمق ۳۵۰ متری استخراج می کند.

اورانیوم استخراجی از معدن ساغند، در منطقه اردکان، در مجتمع شهید رضایی نژاد پس از اعمال فرایندهای مختلف شیمیایی و فیزیکی به کیک زرد تبدیل می شود.

به گزارش مهر، در این مراسم رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اهدای لوح تقدیری از محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان به دلیل پیگیری و تلاش برای راه‌اندازی مجتمع شهید رضایی نژاد در طول پنج دوره نمایندگی خود تقدیر کرد.

کد خبر: 994777

وب گردی

وب گردی