توسعه منابع انسانی  به سبک دانشگاه آزاد اسلامی/ 205 هزار دانشجو در واحد های تهران

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است . این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان مد دهد تنها در واحد های تهران مجموع ۲۰۵ هزار دانشجو در حال حاضر مشغول تحصیل هستند. به بهانه چهل سالگی انقلاب اسلامی نگاهی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منابع انسانی کشور کرده ایم. دراین گزارش کلان شهر تهران بررسی شده است.

دانشگاه علوم و تحقیقات آبان ماه ۱۳۶۳ یکی از مهمترین مراکز دانشگاهی کشور در شهر تهران تاسیس و فعالیت خود را با رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی با جذب ۲۵۰ دانشجو آغاز کرد.

این دانشگاه در حال حاضر توسعه پیدا کرده است و به عنوان واحد جامع مستقل، هم اکنون دارای ۱۲ دانشکده و ۲۷ مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ۹۶ گروه تخصصی میزبان دانشجویان و محققان در غالب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است. در حال حاضر حدود ۴۰ هزار دانشجو در ۶۳۴ رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.

تهران شرق

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۷۸ تاسیس و فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ درقالب مرکز آموزشی زیر نظر واحد تهران مرکز با جذب تعداد ۴۰۰ نفر دانشجو آغاز کرد. بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی فعال، ۴ دانشکده مصوب دارای ۱۰۳ رشته مصوب فعال تا مقطع دکتری تخصصی است.

تهران مرکزی

واحد تهران مرکزی اولین و بزرگترین واحد از این مجموعه بزرگ دانشگاهی است که در مرداد ماه ۱۳۶۱ فعالیت آموزشی خود را با ایجاد ۶ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کاردانی و پذیرش ۲۰۰ دانشجو آغاز کرد.امروز در مجموع ۱۵ دانشکده مجری ۵۹۵ رشته – گرایش تحصیلی در شاخه های علوم پایه، فنی و مهندسی ، علوم انسانی ، هنر و معماری و تربیت بدنی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری است. این واحد دانشگاهی در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجو دارد.

تهران شمال

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ۱۰ آبان ۱۳۶۵ تأسیس و با ۳۰ نفر دانشجو حرکت دانشگاهی خود را آغاز کرد. نزدیک به ۱۰۴ هزار دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

۳۷ هزار و ۲۰۰ نفر در حال حاضر در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در دانشکده های شیمی، الهیات و معارف اسلامی، علوم و فنون دریایی، زبانهای خارجی، فنی و مهندسی، مدیریت و علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پایه. برق و انفورماتیک در واحد تهران شمال تحصیل می کنند.

تهران غرب

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب فعالیت خود را از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۳ تحت عنوان مؤسسه فنی و آموزش عالی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با جذب دانشجو به صورت تمام وقت در رشته کاربرد کامپیوتر در مقطع کاردانی ناپیوسته آغاز کرد. واحد تهران غرب بعنوان واحد دانشگاه آزاد اسلامی قریب به ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی، مدیریت، هنر و معماری و علوم انسانی دانشجو پذیرش کرد.

تهران جنوب

‌دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب سومین واحد دانشگاهی از واحدهای دانشگاه تابعه دانشگاه آزاد اسلامی است. این واحد دانشگاهی از لحاظ تعداد دانشجو در حال حاضر با بیش از ۴۰ هزار نفر دانشجو دومین دانشگاه بزرگ کشور و از نظر رشته های فنی و مهندسی با حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشکده های فنی و مهندسی و صنایع بزرگترین دانشگاه کشور و خاورمیانه به شمار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 994800

وب گردی

وب گردی