برای واحد‌های زیان‌ده برنامه داریم/ طرح پایش به اشتغال‌زایی دانشجویان کمک می‌کند

قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پایش برنامه ای میان مدت بوده و پایان نامه و فوق لیسانس و رساله های دکتری را به سمت حل معضلات کشور هدایت می کند و همین طرح موجب اشتغالزایی برای همان دانشجویان می شود.

دکتر بیژن رنجبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص راه اندازی طرح پایش گفت: آغاز فعالیت طرح پایش به صورت پایلوت و آزمایشی از استان تهران شروع شد و استان های دیگر به زودی گزارش خود را با توجه به پتانسیل‌هایی که دارند، در مورد نظام موضوعاتشان ارائه کردند و هر استانی برای یک کار قطب شده است. با بارگذاری نظام موضوعات مرحله پایانی مهر ماه سال 98 خواهد بود.

وی افزود: در تمام 31 استان پس از تکمیل و راه اندازی طرح پایش دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه به راحتی از نظام موضوعات پایان نامه خود را انتخاب کنند. این سامانه پویا است و ایستا نیست و هرروز نظام موضوعات جدیدی به این سامانه اضافه می شود.

دکتر رنجبر ادامه داد: برای واحد های زیان‌ده برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم. درواقع برنامه های کوتاه مدت برنامه مختلف درآمدزایی است که برای واحد‌ها سیاست گذاری می شود و تعریف برون دانشگاهی و قرارداد هایی که با شرکت های مختلف در مراکز خودشان ثبت می کنند. طرح پایش برنامه ای میان مدت بوده و پایان نامه و فوق لیسانس و رساله های دکتری را به سمت حل معضلات کشور هدایت می کند و هم همین طرح موجب اشتغالزایی برای همان دانشجویان می شود. به دلیل تعامل دوطرفه کمک می کند به دانشجویانی که پایان نامه ها را در زمینه هایی که طرح دارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فراصندوق 1000 میلیارد تومانی در صندوق بورس اوراق بهادار ثبت شد. در واقع خیلی از نهاد ها و شرکت های خصوصی تقاضای عضویت در این صندوق را داشته اند و به دنبال این هستند که مبلغ صندوق تا 60 هزار میلیارد ارتقاء پیدا کند. این صندوق حامی وی سی آی ماست که به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان کمک کند.

دکتر رنجبر تاکید کرد: در سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی فضای کار کارگاهی داریم و به دنبال این هستیم کسانی که طرح دارند از این امکانات استفاده کرده و در مکان های کارگاهی مستقر شوند. به کمک طرح هایی که داریم از این دانشجویان برای استارت پروژه هایی که دارند کمکشان کنیم تا منجر به درآمدزایی شود. مدل های مختلف در شورای دانش بنیان برای کمک به دانشجویان درحال آماده سازی است. همه اینها برای اشتغال‌زایی دانشجویان خود دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در پایان اظهار داشت: واحد های برون مرزی هم متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی هستند و فرقی با دیگر واحد ها ندارند و طرح پایش را با تعاملی که داریم به اجرا در می‌آوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 994806

وب گردی

وب گردی