قیمت انواع خودرو تندر 90 دست دوم + راهنمای خرید

رنو لوگان یا با نام های دیگر ال 90 و تندر 90، یک محصول شناخته شده از رنو در کشورمان است و در حال حاضر بیش از ده سال است که توسط ایران خودرو و پس از آن پارس خودرو تولید و روانه ی بازار می شود. تندر 90 برخلاف ظاهر احمقانه اش محصولی با کیفیت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هرگاه جویای میزان رضایت از یک مصرف کننده این محصول شوید، به احتمال زیاد پاسخ مثبتی خواهید شنید. مهم نیست که طراحی خارجی یا داخلی آن را دوست ندارید چون مطمئن باشید کمتر کسی با ظاهر آن موافق خواهد بود. اما در هر صورت با وجود مشکلات پراکنده در ساخت، از خودروسازان شگفت انگیز داخلی، همچنان ال 90 محصولی قابل اعتماد است.

به طور کاملا خلاصه ویژگی های مثبت و منفی آن را مجددا برای مشتاقان به خرید آن یادآوری می کنیم: ال 90 خودرویی بسیار جادار است. هرچقدر هم قد بلند باشید باز هم جای کافی برایتان موجود است. صندوق تندر 90 نیز 510 لیتر حجم دارد که از کافی هم بیشتر است! تشابه فنی نزدیک به صد در صد این خودرو با رنو مگان 1.6 لیتری نشان دهنده کیفیت خوب بخش فنی آن، با توجه به قیمت و رقبایش است. ارتفاع زیاد آن باعث نرمی کیفیت سواری شده و بعضا می شود حتی به عنوان محصولی آفرود نیز بکار برد.

این محصول فرانسوی- رومانیایی بر خلاف ظاهر مکعبی اش، آیرودینامیک و ارگونومی خوبی نیز دارد. مصرف اش نیز کاملا مناسب است و گیربکس آن در نسخه های اتوماتیک عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. در انتها موتور تندر 90 با1600 سی سی حجم و 16 سوپاپ می تواند به ترتیب 105 اسب بخار و 148 نیوتن متر ، توان و گشتاور تولید کند.

از طرف دیگر تندر 90 در مقایسه با رقیب دیرینه اش 206، حرفی در ظاهر برای گفتن ندارد. (می توانید این موضوع را به محصولات دیگر نیز بسط بدهید). مشکلات ساخت و مونتاژی پراکنده ای از تولید این خودرو توسط سازندگان تقریبا محترم داخلی نیز دیده می شود. طراحی برخی ادوات اتاق آن به معنی واقعی کلمه ناجور است!

همچنین با وجود دوام خوب و به سرو صدا نیفتادن کابین پس از کارکرد های طولانی، همچنان به غایت پلاستیک تشکیل دهنده داشبورد خشک و زننده است. در کل بحث را اینگونه جمع می کنیم: قرار نیست ال90 را دوست بدارید چون برای دوست داشته شدن ساخته نشده. ال 90 یک "خودرو" است و از پس وظیفه خودش کاملا بخوبی بر می آید.

تندر 90 همیشگی

در بین بی رنگ ها از پرکارترین ها شروع می کنیم. ال 90 با کارکردی بالای 350 هزار هم، اگر در سلامت باشد، حداقل 40 میلیون تومان قیمت دارد. (کیفیت ال 90 باعث می شود افزایش کارکرد تاثیر کمتری روی قیمت آن به نسبت سایرین بگذارد). با کاهش کارکرد مثلا حدود 150 هزار کیلومتر به طور میانگین به قیمتی حدود 55 میلیون تومان می رسیم.

تندر 90 فیس لیفت!

بر اساس مدل نیز از سال 1386 با 40 میلیون تومان قیمت ها شروع می شوند در حدود مدل های 90 به میانگین 50 میلیون می رسیم، با عبور از مدل های 93 به بالا قیمت ها از 60 میلیون تومان می گذرند، در همینجا لحاظ کنید که نسخه های اتومات در همین سال، حداقل 10 میلیون تومان بهای مضاعفی دارند که با تمیزی و میزان کارکرد این اختلاف قیمت تا 20 میلیون تومان هم ممکن است افزایش پیدا کند.

موارد رنگ دار نیز بسته به تعداد لکه های رنگ و میزان ضربه وارده ناشی از تصادف تعیین قیمت می شوند.

یک نکته مهم پیش از خرید تندر 90 دست دوم

در این مطلب سعی شد کمتر نقد و به جزئیات پرداخته شود چرا که چندین بار این خودرو از دید دیجیاتو بررسی شد. اما نکته مهمی وجود دارد که نمی توان از آن گذشت:

باوری در بین مردم وجود دارد (که بسیار هم در تصمیم گیری های آنها تاثیر گذار است) و آن گرانی قطعات تندر 90 نسبت به هم قیمتانش است. این مسئله کاملا صحت دارد ولی یک "اما"ی بزرگ داستان را کاملا تغییر می دهد. هر قطعه تندر 90 نسبت به رقبایش دوام بیشتری دارد. به عنوان مثال قیمت تسمه تایم این خودرو به مراتب گرانتر از سایر محصولات ایران خودرو است. بخصوص در این گرانی ها قیمتش سر به فلک می کشد. اما در شرایطی که هر خودرویی باید در 60 هزار کارکرد اقدام به تعویض تسمه تایم نماید، ال90 ها ساعت تعویضشان روی 80هزارتا کوک می شود. این مسئله در مورد سایر قطعات چه فنی و چه مصرفی، تماماََ صدق می کند. مثلا لنت ترمز. طول عمر آن ها در تندر 90 بسیار بیشتر از رقبایش است. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید، منطق حکم می کند که این نکته را پای نقاط ضعف و منفی ننویسید.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

کد خبر: 994828

وب گردی

وب گردی