اهمیت جایگاه مرز در تولید امنیت پایدار/بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به صورت مستقل و اختصاصی باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نگاه ملی و راهبردی به مرزها، گفت: شایسته است، بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا را به صورت اختصاصی و مستقل تعریف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حشمت الله فلاحت پیشه در نشست با سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجاگفت: افتخاری شد تا در خدمت فرمانده مرزبانی باشیم و از زحمات مرزبانان غیور کشور که در سرتاسر مرزهای پهناور ایران اسلامی خدمت می کنند، قدردانی کنیم.
وی با اشاره به بازدید اخیر از مرزهای کشور، افزود: مرزبانان در بدترین شرایط جغرافیایی و با وجود کمبود امکانات به خوبی در صیانت از مرزهای آبی و خاکی ایفای نقش می کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در تامین تجهیزات مرزی، دریایی و نیز تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مرزبانان، اهتمام و تمرکز ویژه ای داشته باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه مرز در تولید امنیت پایدارگفت: شایسته است به مرزها؛ نگاه ملی و راهبردی داشته باشیم و بودجه این فرماندهی را به صورت اختصاصی و مستقل تعریف کنیم.
فلاحت پیشه با اشاره به اهمیت دیپلماسی مرزی، تصریح کرد: دیپلماسی مرزی می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک در زمینه های مختلف و تولید و تامین امنیت در منطقه میان کشورهای دارای مرز مشترک باشد و در این میان همکاری شورای سیاست گذاری خارجی و وزارت امور خارجه با مرزبانی، امری ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، تنها کشوری است که امنیت را برای کشورهای همسایه و اروپایی تأمین می‌کند، گفت: باید قاطعانه با تحرکات دشمنان در مرزها مقابله کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات اندیشیده شده در بحث انسداد مرزی، گفت: مجلس شورای اسلامی در سال 98، بودجه ای برای انسداد مرزی در نظر گرفته تا فرماندهی مرزبانی بتواند بخشی از مشکلات مربوط به این حوزه را با بودجه پیش بینی شده مرتفع کند.
فلاحت پیشه گفت: امنیت «شرط ناپذیر» است و برای تأمین و توسعه امنیت باید ساز و کار و بستر مناسب فراهم شود باشد.


با تزریق امکانات در مرزها، می توان آماده سرمایه گذاری شد


قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به تعاملات مرزی با کشورهای دوست و همسایه، گفت: با تزریق امکانات در مرزها می توانیم این مناطق را آماده سرمایه گذاری و اشتغال کنیم.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به ماموریت های مرزبانان، اضافه کرد: اقدامات مرزبانان غیور در امنیت مثال زدنی کشور تاثیرگذار است. همچنین ما مرزنشینان را از خانواده بزرگ مرزبانی می دانیم و نقش این عزیزان در تولید امنیت غیر قابل انکار است.
سردار رضایی با اشاره به برخی ناآرامی ها در منطقه، یادآور شد: با وجود تهدیدات و توطئه های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، کشور امن است و این امنیت را مرهون لطف خداوند، عنایات حضرت ولی عصر(عج)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هوشیاری نیروهای مسلح به ویژه مرزبانان هستیم.
عالی ترین مقام مرزبانی کشور با اشاره به جایگاه و اهمیت مرز، تاکید کرد: صیانت از مرزهای کشور وظیفه همگانی است و در این میان، مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب قوانین موثر در ارتقاء امنیت مرزی موثر واقع شود.
وی در این نشست با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم گفت: این جشن بزرگ ملی را به همه مردم ولایی و انقلابی ایران اسلامی تبریک می گویم.

پایگاه خبری پلیس
انتهای پیام/

کد خبر: 994843

وب گردی

وب گردی