افزایش 20 برابری تولید علم ایران پس از انقلاب اسلامی/ شکل گیری توریسم پزشکی در کشور

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برخی از دستاوردهای نظام آموزش عالی کشور پس انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ها ایسکانیوز، درباره دستاوردهای نظام آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای دانشگاه ها و نظام علمی کشور، جزء افتخارات انقلاب و نظام اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: در حوزه هایی که جامعه به دانشگاه نیاز داشته است، می توانیم با افتخار ادعا کنیم که به خودکفایی رسیده ایم؛ به عنوان مثال در حوزه های پزشکی و خدمات بهداشت و درمان علاوه بر پاسخ به تمام نیازهای داخلی، در حال پذیرش متقضیان خدمت از خارج از مرزها هستیم. به طوری که توریسم پزشکی در کشور شکل گرفته است.

رستمی ادامه داد: در حوزه های فنی مهندسی نیز، صادر کننده خدمات فنی مهندسی به کشورهای دیگر هستیم؛ همچنین در حوزه علوم انسانی و اسلامی، در حال شکل دهی جریان جدیدی مبتنی بر مبانی توحیدی و الهی هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با اشاره به تربیت دانشجو و گسرتش دانشگاه های کشور پس از انقلا اسلامی تصریح کرد: پس انقلاب اسلامی، تولید علم در کشور 20 برابر شده است؛ سهم تولید علم ایران در دنیا، به حدود ۲ درصده رسیده است و می توان گفت که سهم قابل توجهی را در تولید علم دنیا بدست آورده ایم.

وی اذعان داشت: نخبگان و دانشمندان بزرگی که طی چند سال گذشته در کشور تربیت شده اند، در حوزه های دانش های نوین، دنیا جزء پیشرو ترین دانشمندان قرار گرفته اند.

رستمی با اشاره به تاثیرات دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی گفت: مهم ترین اقدامی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است، گسترش و فراگیری حوزه آموزش سطح کشور بوده است؛ در برخی از واحدهای این دانشگاه همانند واحد علوم و تحقیقات و قزوین، شاهد موفقیت هایی در سطح تراز اول کشور هستیم. همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان جزء مهم ترین اقداماتی است به تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 994885

وب گردی

وب گردی