ترامپ از پیشرفت خوب مذاکرات با چین خبر داد

رئیس جمهور آمریکا در دو توئیت مجزا اعلام کرد مذاکرات تجاری این کشور با چین به خوبی ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در دو توئیت مجزا ضمن اشاره به مذاکرات تجاری واشنگتن با پکن از نتایج آن ابراز خرسندی کرد.

ترامپ در توئیت اول خود نوشت: «مذاکره کنندگان ارشد چین در آمریکا حضور داشته و با نمایندگان ما دیدار می‌کنند. گفت و گوها به خوبی پیش می‌رود و هر دو طرف نیت و دیدگاه خوبی دارند. چین خواهان افزایش تعرفه‌ها نیست و می‌داند که توافق به نفعش است آمریکا نیز از از توافق جدید استقبال می کند.»

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «من با سران هیات آنها امروز در اتاق بیضی دیدار می‌کنم. تا زمانی که من و دوستم رییس‌جمهور شی در آینده نزدیک دیدار و درباره مسائل مهم‌تری مذاکره نکینم، هیچ توافقی امضا نمی‌شود. من و نمایندگان چین سعی می‌کنیم تمامی جوانب را بررس کنیم تا موضوعی باقی نماند. تعرفه‌های روی کالاهای چینی اول مارس به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، تلاش می‌کنیم تا آن روز همه مسائل را حل کنیم».

لازم به ذکر است «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و دونالد ترامپ در روز 11 آذر 97 در حاشیه نشست سران گروه بیست در آرژانتین با یکدیگر دیدار کردند. پس از این دیدار دو طرف از آغاز مذاکرات دو جانبه تجاری خبر دادند.

انتهای پیام /

کد خبر: 994886

وب گردی

وب گردی