براری: ما به دنبال توسعه بازار فناوری فضایی هستیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به دنبال توسعه نقش فناوری فضایی و کاربردهای آن در بهبود زندگی عموم مردم هستیم به همین خاطر در هفته های گذشته با برنامه ریزی های انجام شده فرصت آشنا ساختن مسولان با توانمندی های این حوزه فراهم شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران، روز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ در همایش "فناوری هوافضا و تجاری سازی آن" که با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در شهر فردوس برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران در دهه گذشته توانسته است با صرف فعل ما می توانیم، به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کند و با روحیه خودباوری و تلاش و کوشش جوانان خلاق و دانشمندان کشور، این حوزه در برابر تمام تحریم ها واکسینه شده است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: هم اکنون در حوزه فناوری فضایی رتبه اول منطقه و با رشد ۳ پله ای، رتبه ۱۱ دنیا هستیم که این مساله از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
براری گفت: سازمان فضایی ایران آمادگی دارد تا سهم استان ها و شهرستان ها را از بهره مندی از فناوری فضایی و کاربردهای آن محقق کند.
براری با تاکید بر تثبیت چرخه کامل فناوری فضایی و توسعه کاربردهای آن افزود: در سالهای اخیر با تلاش اساتید، دانشجویان و متخصصان، رشد چشمگیری در زمینه ارتقاء طول عمر مداری، ارتفاع و وضوح تصویر ماهواره های سنجشی داشته ایم.
رییس سازمان فضایی ایران تبدیل اقتدار علمی به اقتدار اقتصادی را ازدیگر اهداف سازمان فضایی ایران در برنامه دوم توسعه حوزه فضایی کشور برشمرد و افزود: هدف سازمان فضایی ایران کاهش تصدیگری دولت در بخش فضایی است و بستر سازی برای ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در لولویت برنامه هاقراردارد.
معاون وزیر ارتباطات گفت: از مهمترین ظرفیت موجود کشور یعنی نیروی انسانی تربیت شده در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برای رشد و تعالی حوزه فضایی حداکثر استفاده را خواهیم کرد.
براری نقدینگی موجود در دست مردم را یکی دیگر از ظرفیت های کشور دانست و افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد و برای توسعه فناوری فضایی برنامه ریزی شده است تا از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده شود.
رییس سازمان فضایی ایران در ادامه این مراسم گفت: موضوع بعدی توسعه بازار است ما به دنبال توسعه نقش فناوری فضایی و کاربردهای آن در بهبود زندگی عموم مردم هستیم به همین خاطر در هفته های گذشته با برنامه ریزی های انجام شده فرصت آشنا ساختن مسولین با توانمندی های این حوزه فراهم شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 994899

وب گردی

وب گردی