تعرفه گذاری بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی سپرده شود

نهمین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران با حضور اعضای هیات مدیره انجمن‌های علمی، مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینگان هیات مدیره نظام پزشکی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،ایرج فاضلی رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در این نشست با اشاره به اینکه نگاه به درمان باید تغییر کند گفت: بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست، بلکه مکمل یکدیگر در حوزه درمان هستند، اینکه تعرفه‌های عجیب و غریب به جامعه پزشکی تحمیل کنیم به جایی نمی‌رسیم.

او به مسئولان جدید وزارت بهداشت پیشنهاد کرد که تعرفه گذاری بخش خصوصی را به عهده سازمان نظام پزشکی بگذارند تا مشکلات بیمارستان‌ها رفع شود.

ایرج فاضلی با بیان دو هدف مهم تشکیل مجمع که ایجاد وفاق، دوستی و همیاری بین افراد حرفه و ارتقا علمی رشته‌های پزشکی بوده است گفت: مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی تشکیل شد تا بتوانیم در کنار یکدیگر به معرفی این حرفه بپردازیم، ما می‌خواهیم از این طریق به نحو سازنده‌تری به ارتقا سلامت جامعه کمک کنیم.

او همچنین به موضوع بودجه سلامت اشاره کرد و افزود: مراجعات بی ثمر، اقلام دارویی که در نسخه‌ها نوشته می‌شود و تجویز تصویربرداری‌های پزشکی بیهوده باعث شده ما شاهد افزایش هزینه‌ها در نظام سلامت باشیم، مجمع انجمن‌های علمی می‌تواند با ایجاد نظم به صورت هنگفت در حوزه سلامت صرفه جویی کند.

در ادامه رئیس شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه حفظ منزلت و سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی از مهمترین موضوعاتی است که می‌بایست به آن توجه داشت گفت: حرکت سازماندهی شده‌ای برای کاهش اعتماد عمومی به جامعه پزشکی آغاز شده است، تهدید و تخریب جایگاه جامعه پزشکی خط قرمز حفظ سرمایه اجتماعی نظام سلامت محسوب می‌شود.

او ادامه داد به رغم همه‌ی تخریب‌ها و تهدیدهایی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد، جامعه پزشکی رتبه سوم در بین بیست رتبه برتر مشاغل در زمینه اعتماد عمومی را به خود اختصاص داده است.

دکتر ظفرقندی با بیان این مطلب که منزلت جامعه پزشکی دست خود ما است تاکید کرد: عملکرد خوب و کارهای داوطلبانه، جایگاه جامعه پزشکی را بالا می‌برد و یک تخلف عمده منجر به نزول این جایگاه می‌شود.

سرپرست سازمان نظام پزشکی، با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای اظهار داشت: سازماندهی اصلی اخلاق حرفه‌ای در دست انجمن‌ها است. اگر ما آسیب می‌بینیم یعنی اینکه اخلاق حرفه‌ای را رعایت نمی‌کنیم. پس وظیفه ما است که در جایگاه والای اخلاق حرفه‌ای نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی در ادامه به تعامل مثبت با وزارت بهداشت به عنوان یک راه حل کلیدی برای حل مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: اگر نگاه واقعی به اقتصاد سلامت نداشته باشیم برنامه‌های این حوزه با شکست مواجه می‌شود.

ظفر قندی در پایان تدوین گایدلاین های اجرایی برای درمان را یکی از ضرورت‌های برنامه‌های وزیر بهداشت دانست و گفت: بدون کمک و پشتوانه انجمن‌ها این مجموعه به سامان نمی‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 994909

وب گردی

وب گردی