کانال مالی ویژه ایران قانونی است

یک موسسه آلمانی با استقبال از تاسیس کانال ویژه برای تبادلات تجاری میان اروپا و ایران، موسوم به اینستکس، تاکید کرد که این سازوکار قانونی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از آلگماینر، نهاد تجاری "ب گ آ" آلمان روز جمعه اعلام کرد کانال مالی ویژه ای که آلمان، فرانسه و انگلیس برای تجارت غیردلاری با ایران و مقابله با تحریم های آمریکا راه اندازی کرده اند کاملا مشروع و قانونی بوده و این پیام را منتقل می کند که اروپا، شریک تجاری قابل اطمینانی است.

هولگر بینگمان مدیر این موسسه اعلام کرد با این وجود، سوالی که باقی می ماند این است که ساختار دقیق اینستکس به چه صورت خواهد بود.

کانال تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس توسط فرانسه، آلمان و انگلیس روز پنجشنبه رسما تشکیل شد.

پاریس میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت این کانال مالی را بر عهده می‌گیرد. انگلیس نیز در این بین رئیس هیئت نظارت خواهد بود و از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

بر اساس گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

انتهی پیام/

کد خبر: 994947

وب گردی

وب گردی