دفتر جنبش عدالت خواه دانشجویی در دانشگاه آزاد افتتاح می شود

مدیرکل اداره تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تقویت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، محمد قربانی گلشن‌آبادی در دوره آموزشی تشکیلاتی شهید شهریاری که صبح امروز در سالن همایش هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین دفاتر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به گروه «جاد» است. گروه دوم فعال در دانشگاه آزاد اسلامی «دفتر تحکیم وحدت» است. این تشکل دو دفتر در واحدهای ارومیه و پرند دارد و به‌زودی سه دفتر دیگر آن راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های مستقل دانشجویی ۵۵ دفتر در کل کشور دارد که ۹ دفتر آن در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت قبلی دانشگاه آزاد اسلامی اجازه تأسیس دفتر به انجمن‌های مختلف را نمی‌داد ولی ما اکنون از تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم و هر چهار اتحادیه دانشجویی بزرگ کشور درحال‌برگزاری نشست‌های تشکیلاتی در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

قربانی گلشن آبادی گفت: گروه بعدی تشکل به‌نام «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی» است. این جنبش اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی دفتری ندارد ولی به‌زودی دفتری در واحد قزوین برای این تشکل دانشجویی ایجاد می‌شود.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سعی می‌کنیم تشکل‌های استادی را به تشکل‌های دانشجویی متصل کنیم تا از این طریق فضای دانشگاه به‌سمت فضای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران پیش برود.

وی با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج دانشجویی اکنون در بیش از ۲۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی دفتر دارد و تشکلی فعال در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

قربانی گلشن آبادی اضافه کرد: دی ماه اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، توانست نشست تشکیلاتی خود را بعد از ۲۰ سال سابقه برگزار کند، درصورتی‌که این تشکل باید هر ۶ ماه یک‌بار نشست می‌گذاشت. این امر نشان می‌دهد که سیاست سیاست‌گذاران قبلی دانشگاه نسبت به تشکل‌های دانشجویی چگونه بوده است. آنها اعتقادی به فعالیت‌های جنبش دانشجویی نداشتند.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: برای تعمیق تفکر انقلابی در میان دانشجویان، دوره حیات طیبه را برگزار کردیم. ۴۲۰ نفر در این دوره شرکت کردند. اکنون این دوره در استان‌ها برگزار می‌شود. توانستیم ۱۰ دوره را در استان‌های مختلف کشور با حضور ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو برگزار کنیم.

وی با تأکید بر تقویت بخش خواهران تشکل‌ها بیان کرد: برای تقویت بخش خواهران، اردوی «بانوی انقلاب»‌ را برگزار کرده‌ایم. دوره بعدی این اردو، بعد از عید نوروز برگزار خواهد شد.

قربانی اعلام کرد: اکنون هر هفته دو برنامه آموزشی تشکیلاتی در کشور برگزار می‌کنیم تا إن‌شاءالله بتوانیم با این برنامه‌ها فضای فکری و معنوی دانشجویان را رشد دهیم.

وی با اشاره به تشکل‌های استادی گفت: سه تشکل عمده بسیج اساتید، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و انجمن مدرسین در کشور وجود دارد که کار تشکیلاتی انجام می‌دهند. در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تشکل‌هایی با اسم‌های گوناگون داریم که باید فکری برای ساماندهی آنها بشود. ایده‌آل ما این است که هر استان یک تشکل استانی قوی داشته باشد تا بتواند شبکه‌ای از نیروهای جوان و انقلابی را تربیت کند.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی دهه مبارک فجر گفت: ایران زمانی ژاندارم منطقه و آمریکا بود و بعد از انقلاب به محور مقاومت تبدیل شد. بدیهی است که استکبار جهانی سلسله اقداماتی برای از بین بردن، مدیریت یا مهار جمهوری اسلامی ایران بیندیشد. دشمن با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌دنبال مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ایران ۶۴ درصد منابع انرژی جهان را دارد و کانون تمدن‌های جهان است، از این‌رو نمی‌تواند بی‌خیال ایران شود.

قربانی گلشن‌آبادی در پایان تأکید کرد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که به خانواده شهدا پاسخگو باشیم. امروز بعد از گذشته ۴۰ سال هنوز خون شهدا می‌جوشد و دیگر حجت برای جریان حزب‌اللهی تمام شده است و دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 994998

وب گردی

وب گردی