استاد طراز انقلاب اسلامی باید زینت دانشگاه باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استاد تراز انقلاب اسلامی که فرصت تعلیم و تربیت را به‌دست گرفته، نباید مخالف‌خوانی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در اولین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری که ظهر امروز در محل هتل فرهیختگان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: اولین جرقه انقلاب اسلامی در روز ۱۶ مهر ۱۳۴۱ در شهر قم زده شد و در کمال ناباوری قدرت‌های جهانی، انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی در چهارراه جهان و حساس‌ترین نقطه انرژی دنیا شکل گرفت و اولین نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکرات ناب اسلامی بود. از همان تاریخ تا امروز بسیاری برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در زمان انقلاب ابزار تبلیغاتی و تهاجمی برای انقلابیون وجود نداشت و همواره امام(ره) می‌فرمود که من یک طلبه ساده هستم ولی همین شخص توانست انقلاب را استارت بزند و به اینجا برساند.

وی تأکید کرد: غیر از اینکه حرکت امام(ره) بر پایه اندیشه ناب محمدی بود، تلاش امام(ره) برای تربیت دقیق و همه‌جانبه روی لایحه‌های اولیه پیرامونی خود بسیار حائز اهمیت است.

کلانتری بیان کرد: ساواک در سال ۱۳۳۵ گزارشی از حوزه علمیه قم تهیه کرد تا براساس آن مراجع تراز دوم بعد از آیت‌الله بروجردی مشخص شود. بعد از آیت‌الله بروجردی روح‌الله موسوی -امام خمینی(ره)- بیشترین شاگرد و در فراز دوم با ۵۰۰ شاگرد قرار داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امام(ره) در حوزه آموزش بسیار تأکید بر نقد داشتند و حقیقتاً نابغه بودند. اولین کتاب سیاسی امام(ره) در سال ۱۳۲۲ به‌نام «کشف‌الاسرار» در فاصله ۴۰ روز نوشته شد. امام خمینی(ره) بسیاری از شبهات را در این کتاب پاسخ دادند. همیشه با خود می‌گویم که ای کاش دکتر شریعتی پیش از اینکه شبهات خود را درباره اسلام مطرح کند، کشف‌الاسرار امام خمینی(ره) را خوانده بود چرا که به بسیاری از شبهات در این کتاب پاسخ داده شده بود.

کلانتری گفت: اندیشه ولایت فقیه اولین بار در کتاب کشف‌الاسرار از سوی امام(ره) مطرح شد. برخلاف عقیده برخی به‌نظر من اندیشه امام (ره) از ابتدا تا زمان حیاتش هیچ تغییری نکرده بود.

وی ادامه داد: امام(ره) در حوزه علم و دانش، سنگ تمام گذاشت و این شاخص استاد تراز انقلاب اسلامی است. حیف که اکنون برخی از دوستان عکس این عمل می‌کنند و به‌جای اینکه زینت دانشگاه باشند، در حوزه کاری‌شان به‌خوبی عمل نمی‌کنند.

کلانتری اضافه کرد: ما که منسوب به انقلاب اسلامی هستیم باید بهترین کلاس‌های درس را داشته باشیم. چرا برخی از استادان مخالف‌خوانی می‌کنند؟ مقدسات، خون شهدا و انقلاب را نقد می‌کنند؟ استادان انقلابی نباید چنین عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش در گرو پژوهش است، گفت: برای آموزش مطالعه مستمر در حوزه تخصصی و به‌کارگیری شیوه‌های نوین تدریس بسیار اهمیت دارد و استاد انقلابی باید به این موضوعات توجه کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دومین ویژگی امام(ره) را پرورش و تربیت ایشان اعلام کرد و افزود: بارها از استاد سبحانی به‌عنوان شاگرد امام شنیدم که زمانی یک نفر خدمت امام(ره) غیبتی را مطرح کرد و باعث شد امام(ره) به‌شدت حالش بد شود به‌طوری‌که سه روز تب داشتند چون غیبت شنیده بودند، این‌گونه می‌شود شاگردان را تربیت کرد.

کلانتری تصریح کرد: امام(ره) با استفاده از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شاگرد توانست پیام انقلاب را به مردم برساند. این شاگردان مانند ۳۱۳ یار امام زمان(عج) در خدمت انقلاب بودند و باعث شدند که انقلاب اسلامی موفق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995015

وب گردی

وب گردی