امیدهای جدید برای درمان سرطان معده

محققین دانشگاه کاردیف اطلاعات جدیدی را در مورد مکانیسم های دخیل در سرطان معده کشف کرده اند که امیدها را برای ایجاد درمان های بالقوه جدید در آینده افزایش داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تیمی از محققین کاردیف در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطان اروپا دریافته اند که می توان با حذف یک گیرنده سطح سلولی دخیل در عملکرد سلول های بنیادی می توان سلول های معده در حال رشد و تقسیم را متوقف کرد.

دکتر توبی فیز می گوید: پیش آگاهی از سرطان معده بسیار ضعیف است و گزینه های درمانی اندکی نیز در دسترس بیماران می باشد؛ بنابراین یافتن راهکارهای درمانی جدید امری حیاتی است. برخی از بیماران مبتلا به سرطان معده دارای موتاسیون در ژن هایی هستند که در تنظیم مسیر پیام رسانی Wnt دخیل هستند. از آن جایی که این مسیر پیام رسانی در تقسیم سلولی نقش دارد می تواند منجر به ایجاد سرطان و متاستاز آن به سایر نقاط بدن شود.

تویی فیز و همکارانش مشاهده کرده اند که بیان برخی از گیرنده های Fzd که پیام رسانی Wnt را وساطت می کنند، افزایش می یابد و این امر با پیش آگهی سرطان معده مرتبط است. برخلاف این شواهد، تحقیقات محدودی به بررسی پتانسیل هدف قرار دادن گیرنده Wnt به عنوان درمان سرطان های معده پرداخته اند. در این مطالعه محققین گیرنده Fzd7 که یک گیرنده دخیل در عملکرد سلول های بنیادی در معده و روده است را مهار و مشاهده کردند که حذف Fzd7 در سلول های معدی موجب می شود که آن ها نتوانند به سیگنال هایWnt پاسخ دهند و قادر به تقسیم و رشد نباشند. این اطلاعات مسیر درمانی جدیدی را برای سرطان معده ارائه و نشان می دهد که هدف قرار دادن Fzd7 می تواند پیام رسانی Wnt و رشد تومور را مهار کند. در حقیقت، Vantictumab یک داروی شناخته شده است که چندین گیرنده Fzd از جمله Fzd7 را هدف قرار می دهد و در حال حاضر در درمان سرطان های پانکراس، ریه و سینه نیز استفاده می شود. این مطالعه نیز نشان داده است که Vantictumab دارای اثرات ضد توموری در تومورهای معدی است، چه این تومورها دارای موتاسیون درWnt باشند و چه نباشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995034

وب گردی

وب گردی