رابط کاربری EMUI 9.0 هوآوی چه ویژگی‌های جالبی دارد؟

تجربه‌ی کاربری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هنگام طراحی یک گوشی هوشمند جدید در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل تولید کنندگان گوشی برتر جهان نظیر هوآوی رابط کاربری مخصوص خودشان را توسعه می‌دهند تا هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمندشان، بهترین تجربه‌ کاربری حاصل شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رابط EMUI 9.0 که آخرین نسخه از اندروید مخصوص هوآوی به شمار می‌آید، توانسته است شیوه‌ی تعامل کاربران با گوشی‌های هوآوی را از جنبه‌های گوناگون ارتقا بدهد. در ادامه‌ این مطلب خواهیم دید که این رابط کاربری تازه‌نفس چه ویژگی‌های جدیدی ارائه کرده است.

بهینه‌سازی تجربه‌ کاربری

علاوه بر این‌که EMUI 9.0 در مقایسه با نسخه‌ی قبلی EMUI عملکرد سریع‌تری دارد، تمرکز توسعه‌دهندگان شرکت هوآوی بر این بوده است که EMUI 9.0 کاربرپسندتر از همیشه باشد. هوآوی طراحی EMUI 9.0 را ساده‌تر کرده است تا مولفه‌های طبیعی از قبیل انیمیشن‌ها و رنگ‌های طبیعی برجسته‌تر شوند. از آن‌جا که بسیاری از دستگاه‌های هوآوی اکنون نمایشگر بزرگ دارند، طراحان این شرکت کوشیده‌اند این رابط کاربری را طوری طراحی کنند که امکان بیشتری برای کار با گوشی با یک دست فراهم باشد. اپلیکیشن‌های اختصاصی هوآوی، مانند World Clock و Photos، طوری باز طراحی شده‌اند که کار با آن‌ها از بالا تا پایین صفحه ساده‌تر باشد.

برای نمونه، اپلیکیشن پیش‌فرض Gallery هوآوی از نو طراحی شده و نوار ناوبری داخلی این اپلیکیشن در قسمت پایین صفحه قرار گرفته است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند به‌راحتی به همه‌ امکانات این اپلیکیشن دسترسی داشته باشد و لازم نباشد که انگشت شست خود را بیش از حد به سمت بالای نمایشگر دراز کند. این طراحی علاوه بر این‌که با ارگونومی دست انسان سازگاری بیشتری دارد، احتمال افتادن گوشی از دست کاربر به خاطر حرکت غیرطبیعی دست را هم به حداقل می‌رساند. همچنین با در نظر داشتن مفهوم سادگی، طراحی بخش چندوظیفگی یا مولتی‌تسکینگ نیز تغییر کرده و به شکل یک ترکیب‌بندی کارتی درآمده تا طراحی یکپارچه‌تری برای کل رابط کاربری به وجود بیاید.

علاوه بر این‌ها، ژست‌های کنترلی جدیدی به این رابط کاربری اضافه شده تا امکان بهترین استفاده از نمایشگر فراهم شود. ژست‌های کنترلی EMUI 9.0 به کاربر اجازه می‌دهد که با کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا، تسک منیجر را باز کند یا دوباره به صفحه‌ اصلی برگردد. توجه داشته باشید که پیاده‌سازی ژست‌های حرکتی در این رابط کاربری کمی با رابط کاربری گوشی‌سازان دیگر متفاوت است؛ مثلاً با کشیدن انگشت از هر دو لبه‌ نمایشگر به سمت داخل، دستگاه پنجره‌ قبلی را به نمایش خواهد گذاشت، این در حالی است که در سیستم‌عامل‌های دیگر این حرکت فقط برای لبه‌ سمت چپ نمایشگر در نظر گرفته شده است. به این ترتیب هم چپ‌دست‌ها و هم راست‌دست‌ها می‌توانند به راحتی از این قابلیت EMUI 9.0 استفاده کنند.

به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند فناوری تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت در گوشی‌های هوآوی، مانند Huawei Mate 20 Pro، کاربران می‌توانند بدون استفاده از رمز عبور قفل گوشی را باز کنند. قابلیت‌های امنیتی بیومتریک (فناوری تشخیص چهره و حسگرهای اثر انگشت) امنیت کلی دستگاه را ارتقا می‌دهند و هم‌زمان استفاده از آن را هم ساده‌تر می‌سازند. هوآوی کوشیده است حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره را در گوشی‌های خود سریع‌تر و بهتر از قبل کند تا کاربران بتوانند سریع‌تر از همیشه قفل گوشی‌های مجهز به رابط کاربری EMUI 9.0 را باز کنند.

سلامت چشم‌ها مهم است

هوآوی در EMUI 9.0 امکانات و قابلیت‌هایی هم برای بهبود کیفیت زندگی کاربران در نظر گرفته است. در قسمت تنظیمات، منویی با عنوان Display قرار گرفته است که مجموعه‌ای از گزینه‌ها و امکانات مختلف را در اختیار کاربر می‌گذارد تا بتواند نحوه‌ نمایش تصویر در نمایشگر گوشی را به دلخواه خود تنظیم کند. در قسمت بالای این منو لغزنده‌ای برای تنظیم میزان روشنایی نمایشگر در نظر گرفته شده است. همچنین کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی تنظیم خودکار، به خود گوشی اجازه بدهد تا میزان روشنایی نمایشگر را بر اساس مقدار نور محیط تنظیم کند.

گزینه‌ی بعدی در این منو Colors & Eye Comfort است که خودش شامل سه گزینه می‌شود: Natural Tone که دمای رنگ را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا تجربه‌ای شبیه به تجربه‌ی خواندن متون کاغذی ایجاد شود. Color Mode & Temperature هم به کاربر اجازه می‌دهد شدت رنگ را به دلخواه تنظیم کند. سومین گزینه هم حالت Eye Comfort است که طیف نور آبی را فیلتر می‌کند تا کاربر بتواند شب‌‌ها راحت‌تر روی نمایشگر گوشی متن بخواند. این امکان هم وجود دارد که فعال شدن حالت Eye Comfort را زمان‌بندی کرد تا این حالت در ساعت‌های خاصی از شبانه‌روز به صورت خودکار فعال شود.

آسایش در زندگی دیجیتال

برای رابط کاربری EMUI 9.0 تنظیماتی در نظر گرفته شده است که به کاربر امکان می‌دهد بتواند در یک دوره‌ی بلند به تعادلی در زندگی دیجیتال خود برسد. این‌ها قابلیت‌هایی هستند که به منظور ایجاد رابطه‌ای سالم‌تر میان کاربران و گوشی‌های هوشمند هوآوی طراحی شده‌اند. کاربران می‌توانند آمار و اطلاعات کاملی را در رابطه با زمان استفاده از گوشی‌شان ببینند. همچنین می‌توانند ببینند در هر کدام از روزهای هفته، چند بار و در چه فواصلی قفل گوشی‌شان را باز کرده‌اند.

از آن‌جا که این روزها بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند در حالت عادی احساس می‌کنند مجبورند که از گوشی‌شان استفاده کنند، در EMUI 9.0 گزینه‌هایی برای محدود کردن کاربران در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که کاربر می‌تواند مدت‌زمان استفاده از کل گوشی یا بعضی اپلیکیشن‌ها را محدود کند. البته اگر این قابلیت را فعال کنید، عملکردهای اساسی گوشی مانند تماس تلفنی و پیامک، در حالتی که استفاده از گوشی محدود شده، متوقف نخواهد شد.

ویژگی دیگر این‌که اگر می‌خواهید گوشی هوشمند را در اختیار فرزندتان بگذارید، می‌توانید از همان ابتدا مشخص کنید که کاربر اصلی گوشی فرزندتان است و مدت‌زمان دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف و زمان فعالیت گوشی را خودتان مشخص کنید.

نسل جدید پردازش گرافیکی

رابط کاربری EMUI 9.0 برای گیمرها هم فوق‌العاده است. زیرا این رابط کاربری از فناوری GPU Turbo 2.0 بهره می‌برد که نسل دوم از فناوری پردازش گرافیکی هوآوی به شمار می‌آید. الگوریتم‌های جدیدی که در این فناوری به کار گرفته شده، زمان تاخیر پاسخ به لمس نمایشگر را تا ۳۶ درصد کاهش می‌دهد. اما مهم‌ترین ویژگی GPU Turbo 2.0 این است که امکان پشتیبانی از بازی‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا گیمرها بتوانند تجربه‌ی بازی بسیار بهتری را روی گوشی‌های هوآوی داشته باشند.

جای رمز عبورتان امن است

رابط کاربری EMUI 9.0 دارای ویژگی Password Vault یا حفاظت از پسورد است که به کاربران اجازه می‌دهد رمزهای عبورشان را با امنیت بسیار بالا روی گوشی هوشمندشان ذخیره کنند. همه‌ی این اطلاعات رمزنگاری می‌شود و به‌طور کامل روی گوشی باقی می‌مانند. به این ترتیب کاربر می‌تواند با خیال راحت از امکاناتی مانند ورود خودکار نام کاربری و رمز عبور در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کند.

راهنمایی‌های هوآوی

از آن‌جا که هوآوی می‌خواهد کاربرانش بهترین استفاده را از گوشی‌های این شرکت داشته باشند، در آخرین نسخه از سیستم‌عامل EMUI اپلیکیشنی اختصاصی به نام Tips قرار داده که کارش راهنمایی کاربران برای استفاده‌ی هرچه بهتر از امکانات و قابلیت‌های مختلف گوشی است. گوشی هوآوی می‌تواند رفتار کاربر را تشخیص بدهد و بفهمد که کاربر قصد گرفتن اسکرین‌شات دارد یا این‌که می‌خواهد به پنجره‌ی قبلی برگردد، سپس متناسب با رفتار کاربر، نوتیفیکیشنی می‌دهد تا او را برای انجام آن کار راهنمایی کند. همچنین، کاربر می‌تواند یک‌راست سراغ اپلیکیشن Tips برود و با امکانات و قابلیت‌های مختلف گوشی آشنایی عمیق‌تری پیدا کند و بداند چگونه می‌تواند عکس‌هایی فوق‌العاده بگیرد، یا چگونه دستگاه را به میل خودش شخصی‌سازی کند، یا این‌که چگونه امنیت گوشی‌اش را بالا ببرد و بسیاری امکانات و ویژگی‌های دیگر.

انتهای پیام/

کد خبر: 995060

وب گردی

وب گردی