نشست تخصصی اثرات اقتصادی حضور مهاجران در ایران برگزار‌ شد

نشست تخصصی 《اثرات اقتصادی حضور مهاجران در‌ ایران؛ فرصت یا تهدید》 عصر امروز در سالن شیخ بهایی مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار‌ شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی 《 اثرات اقتصادی حضور مهاجران در‌ ایران؛ فرصت یا تهدید》 در حاشیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی در‌ سالن شیخ بهایی مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
در‌این مراسم محسن شهرابی فراهانی مدیر انجمن دیاران، محسن همدانی معاون سابق امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علی مزیکی عضو هیات علمی موسسه آموزش و پژوهش مدیریت برنامه ریزی، علی اقبالی‌ مدیر‌ کل اشتغال اتباع ایرانی حضور داشتند.

۸۵ درصد مهاجران به کشورهای‌ در‌حال‌ توسعه مهاجرت می کنند

سید پیمان حقیقت طلب مدیر پژوهش های انجمن دیاران به ارائه آخرین آمار در حوزه مهاجرت و مهاجران پرداخت و گفت: به طور کلی تعداد مهاجران ۳.۱ میلیون نفر است، تعداد پناهندگان در جهان نیز به ۲۵.۴ میلیون نفر می رسد. همچنین ۸۵ درصد پناهندگان به کشورهای در حال توسعه مهاجرت می کنند. یه گفته وی، ایران رتبه پنجم را از لحاظ پذیرش پناهجو دارد.

مهاجران یک امتیاز اقتصادی به شمار می‌روند

همدانی معاون سابق امنیتی و انتظامی استانداری تهران در این نشست تخصصی گفت: مهاجران در کشور ما یک پدیده و موضوع هستند و باید با آن ها به صورت علمی برخورد کرد.

وی ادامه داد: قانون درباره مهاجران اجرا نمی شود و برخی قوانین مربوط به سال های گذشته است. من معتقد نیستم مهاجران، مهاجم هستند بلکه مهمانان محترمی هستند که وارد کشورهای ما شده اند، ما‌ باید‌ برای آن ها تدارکاتی در نظر‌ بگیریم.

معاون سابق امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: این مهاجران برای فرصت های امنیت و اشتغال‌ وارد کشور شده اند. برخی می گویند اتباع مهاجر فرصت های شغلی‌ را از ما گرفته اند اما این صحیح نیست، این افراد جاهای خالی شغلی ما را پر کرده اند. این افراد فرصت را ایجاد کرده و خودشان آن را تکمیل کرده اند. این افراد یک امتیاز اقتصادی محسوب می شوند و ما باید از ظرفیت های آنان استفاده کنیم.

بیش از‌ ۹۰ درصد افغانستانی‌ها از دهک یک جامعه هستند

علی مزیکی عضو هیات علمی موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در این نشست گفت: همه کشورها موظف هستند به افرادی‌ که در‌ مرزهای جفرافیایی خود زندگی می کنند، یارانه دهند. بیش از ۹۰ درصد افغانستانی ها از جمله دهک یک و نیازمند هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه غربالگری در راستای یارانه به آنها ارائه نشده است، باید هویت این افراد جدی گرفته شود، باید اصلاحات سیاسی و اقتصادی را از درون خودمان شروع کنیم، اگر بخواهیم یارانه را حذف کنیم، این گروه ضربه خواهند خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995064

وب گردی

وب گردی