با خودرو در سیل گیر کردیم، چه کنیم؟

زمانی که سیل خیابان‌ها را فرا می‌گیرد، یکی از بدترین سناریوهایی که رانندگان و مسافرین می‌توانند تجربه کنند، به دام افتادن داخل ماشین است و اگر شما اطلاعی از نحوه رسیدگی به این وضعیت نداشته باشید، وضعیت به سرعت بدتر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، از آنجا که بسیاری از راه حل‌های ممکن وجود دارد و برخی از آن‌ها به طور کامل اشتباه است، ما در اینجا برای کمک به شما در مورد آنچه که در هنگام سیل و به دام افتادن در ماشین باید انجام داد، آگاه می‌سازیم.

قبل از آنکه به آنچه که باید در سیل انجام داد بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم هرگز آب‌های کم عمق را دست کم نگیرید.

بر اساس یک دستورالعمل خاص توسط اداره مدیریت اضطراری؛ خطر طبیعی منتشر شده ۱۵ سانتیمتر آب می‌تواند به شکستن فرمان کمک کند و کنترل ماشین را برای شما بسیار دشوار کند. در همین حال، ۳۰ سانتیمتر آب،به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند اتومبیل‌ها را به تدریج از بین برده و شناور کند. در نهایت، ۵۷ لیتر آب برای جابجایی وسایل نقلیه سریع و حتی خودروهای بزرگی مانند SUV، کامیون و وانت کافی است.

به محض این که ماشین با آب احاطه شد، شما حق دارید که نگران باشید. اما هرگز نترسید و صبر نکنید تا سیل به سطح مهلکی برسد.

شما باید دستورالعمل‌های زیر را در مورد آنچه که هنگام سیل باید انجام دهید را به خاطر بسپارید.

شماره یک: قابل مشاهده باشید

برای قابل مشاهده بودن نیازی نیست به روی سقف ماشین خود رفته و برای کمک گرفتن دست تکان بدهید.

بلکه این کار بسیار خطرناک است و راه‌های بهتر از این وجود دارد، مانند حفظ خونسردی خود، که کاری بسیار مهم است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین خود را با روشن کردن چراغ‌های خطر و چراغ‌های جلو قابل مشاهده کنید.

اگر در این شرایط بتوانید پرسنل اورژانس را مشاهده کنید، شما بسیار خوش شانس هستید، این قهرمانان مدرن مطمئنا متوجه چراغ ماشین شده و فورا به کمک شما خواهند آمد. صبر کنید تا آن‌ها به شما برسند.

شماره دو: خود در داخل خودرو محبوس نکنید

شما باید از هر محدودیتی در داخل ماشین، مانند کمربند ۱۰۰٪ آزاد باشید. زمانی که ماشین شما شناور است، هرگز تصور نداشته باشید که کمربند، شما را می‌تواند امن نگه دارد. زمانی که آب را اطراف ماشین خود مشاهده می‌کنید، ماشین را متوقف کرده و بلافاصله خود را از کمربند آزاد کنید، همچنین از باز بودن قفل همه در‌های خود اطمینان حاصل کنید به دلیل آن که اگر کسی در نزدیکی شما باشد می‌تواند به راحتی در را باز کرده و شما را نجات دهد.

شماره سه: حذف لایه‌های لباس

اگر شما دو عدد لباس (بالا تنه و پایین تنه) پوشیده باشید، به مشکلی بر نمی‌خورید. ولی اگر شما کت و انواع دیگر لایه‌ها را پوشیده باشید، بهتر است همه آن‌ها را بلافاصله از تن خود خارج کنید. این ابتکار عمل، شما را از غرق شدن در هنگام شنا کردن نجات می‌دهد.

شماره چهار: یک عدد از پنجرهای خود را باز کنید

اکنون، بیایید شروع به فکر کردن درباره سناریوهایی در بدترین حالت کنیم. اگر شما در وسط سیل بدون پرسنل ایمنی، گیر کنید چه باید کرد؟ همیشه در هر زمان که باران می آید بهتر است در خانه بمانید.

با این حال، اگر فشار آب شدت گرفت، یکی از پنجرهای خود را به آرامی پایین بکشید. تا زمانی که ماشین هنوز زیر آب نباشد، پنجره های الکتریکی معمولا حتی در یک سیل کار می کنند. هنگامی که پنجره را با موفقیت پایین آوردید، مستقیم بیرون بروید، یک بلندی پیدا کرده و با پلیس یا اورژانس تماس بگیرید.

شماره پنج: اگر نتوانستید پنجره را باز کنید از نقشه دوم استفاده کنید

در بدترین حالت امکان دارد شما، نتوانید پنجره خود را باز کنید، به خصوص اگر آن‌ها الکترونیکی باشند. بنابراین، شما مجبور به استفاده از درب ماشین هستید.

اگر شما برای باز کردن درب ماشین خیلی ضعیف هستید، یک پنجره را بشکنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه یک شیشه شکن را همراه خود دارید.

اگر از ابزارهای دیگر استفاده می‌کنید، شکستن پنجره‌ای در فضای فشرده سخت می‌شود. این راهنمایی‌ها فقط در صورتی قابل اجراست که آب هنوز در سطح پایین باشد.

صد البته امکان این که توسط شیشه شکسته شده مجروح شوید زیاد است، اما اولویت‌های شما زنده ماندن است و نفس کشیدن مهم‌تر از زخمی شدن است.

متاسفانه باز کردن درب خودرو در سطح بالای آب بسیار دشوار است.

اگر فشار زیادی در خارج از خودرو وجود داشته باشد، نمی‌توانید درب ماشین را باز کنید. یک راه حل این است که فشار بین قسمت داخلی و خارجی ماشین را برابر کنید. برای انجام این کار فقط باید صبر کنید تا آب داخل ماشین را فرا بگیرد، زمانی که ماشین پر از آب شد، نفس خود را حبس کرده و در ماشین را با سرعت باز کنید.

به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد کردیم کمربند ایمنی خود را باز کنید، درب را باز کنید و از انتظار برای افزایش آب تا زمانی که ماشین در حال غرق شدن باشد، اجتناب کنید.

همانطور که می‌بینید، نه تنها باید درس‌های رانندگی را یاد بگیرید بلکه دانستن چگونگی شنا کردن ضروری است.

دلیل این که شما در طول غوطه‌وری خودرو نمی‌توانید شیشه را بشکانید، فشار آب است و شکستن شیشه در این صورت باعث آسیب شدید به شما می‌شود.

شماره شش: وسایل خود را فراموش کنید

اگر سطح آب کم است، وسایل مورد نیاز خود را در داخل خودرو فراموش کنید. اگر شما مشغول حمل کیف خود هستید، نمی‌توانید شنا کنید. اگر هنوز هم می‌توانید بر روی آب راه بروید، گوشی خود را اولویت‌بندی کنید تا بتوانید هر زمان که خواستید برای کمک تماس بگیرید.

شماره هفت: سعی نکنید ماشین خود را نجات دهید

به این دلیل که شما روی آب ایستاده‌اید، به این معنا نیست که شما می‌توانید ماشین خود را به سوی یک مکان امن انتقال دهید. دلیل اصلی این که ما به شما توصیه می‌کنیم که بلافاصله از ماشین بیرون بیایید، پیدا کردن یک سطح بلند است.

سیل هنوز هم می‌تواند به یک سطح بسیار بلند برسد، بنابراین بهتر است از تلاش برای نجات خودرو خود اجتناب کنید.

پس اگر اتومبیل شما گران است چه کنید؟

به عنوان یک صاحب خودرو، شما باید کاملا از اخبار پیش بینی آب و هوا مطلع باشید.

شماره هشت: به سازمان‌ها اجازه دهید ماشین شما را یدک بکشند

در نهایت سیل افت می‌کند، بهتر است به وسایل نقلیه خود باز نگردید و از استارت زدن یا هل دادن ماشین خود اجتناب کنید به دلیل آن که ممکن است سطح آب بار دیگر افزایش یابد و جان شما در خطر باشد. این کار را به پرسنل اورژانس بسپارید زیرا که پرسنل اورژانس همیشه از وسایل مناسب برای یدک اتومبیل‌ها به مکان‌های امن استفاده می‌کنند.

به طور خلاصه

اولین راه حل این است که خونسردی خود را حفظ کنیم.

هنگامی که شما آرام هستید، ذهن شما به آسانی به یاد می‌آورد که چه کارهای لازم به انجام است.

هدف اصلی شما این است که از ماشین خارج شوید و اگر اورژانس در اطراف وجود نداشته باشند، به سطحی بالاتر بروید.

هرگز صبر نکنید تا میزان آب افزایش یابد تا در معرض یک وضعیت خطرناک قرار گیرید.

در نهایت همیشه از وضعیت آب و هوا مطلع باشید و یاد بگیرید چگونه شنا کنید.


منبع: رگلاژ

انتهای پیام/

کد خبر: 995065

وب گردی

وب گردی