آمریکا عمداً روسیه، چین، ایران و کره شمالی را تهدید جلوه می‌دهد

وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارش اداره اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد، واشنگتن به‌جای مقابله مشترک با چالش‌های واقعی، تهدیدات غیرواقعی از سوی سایر کشورها را مطرح ‌می‌کند تا افکارعمومی آمریکا را به سمت رویارویی با آنها سوق دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در تفسیری در رابطه با گزارشی که از سوی "دانیل کوتس" مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره تهدیدات جهانی علیه ایالات متحده برای سنای این کشور تهیه شده است، یادآور شد که در روسیه چنین احساس می‌شود که آمریکا برغم درس‌های سنگینی که خود از اقدامات تروریستی مانند حمله القاعده در تاریخ 11 سپتامبر سال 2001 گرفته، علاقه‌ای به همکاری‌های بین المللی در زمینه مبارزه مشترک با تروریسم ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که مقامات واشنگتن به جای مقابله مشترک با چالش‌های واقعی در جهان، ترجیح می‌دهد تا تهدیدات مصنوعی را مطرح کند و بدین وسیله افکار عمومی جامعه خود را به سمت رویارویی با کشورهایی سوق دهد که در واقع هیچ قصدی برای آسیب رساندن به آمریکا ندارند. این در حالی است که برعکس، دقیقا این خود ایالات متحده است که دائما سعی می‌کند به روسیه، چین، ایران و کره شمالی فشار سیاسی وارده کرده و تحریم‌های اقتصادی علیه آنها اعمال کرده و توان نظامی خود را در نزدیکی مرزهای این کشورها به نمایش بگذارد.

لازم به یادآوری است، "دانیل کوتس" مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش خود روسیه را با توجه به برنامه توسعه تسلیحاتی این کشور، قدرتمندترین تهدید بالقوه نظامی علیه ایالات متحده نامیده، اتهامات علیه مسکو در نقض پیمان موشکی را تکرار کرده و مدعی شده روسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020در آمریکا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی را دارد.

پیش از این نیز "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آمریکا به این دلیل نظامیانش را به سوریه اعزام کرده بود تا در آزادسازی خاک این کشور از دست گروه تروریستی داعش، مانع تراشی کند. وی گفت: «به همین دلیل من بسیار خوشحال هستم که آمریکا نظامیان خود را از سوریه خارج می‌کند. چرا که حضور نظامی آنها در این کشور غیرقانونی، بدون درخواست مقامات دمشق و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل است.»

ریابکوف یادآور شده بود، آمریکایی‌ها هرچقدر هم شعار مبارزه علیه تروریسم را سر داده و ائتلاف ضدتروریستی ایجاد کنند، هدف آنها چیزی دیگری و در واقع مقابله با دولت سوریه است و این مسئله که آنها اکنون از قصد خود برای خارج کردن نظامیانشان از سوریه صحبت می‌کنند، قطعا دلیل دیگری دارد که هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995077

وب گردی

وب گردی