ترکیب کابینه لبنان بازدارندگی آمریکا و اسرائیل در برابر ایران را پایان داد

وب سایت صهیونیستی دبکا نوشت،آرایش کابینه جدید لبنان معادلات در لبنان را به نفع حزب الله تغییر داده و قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل را در برابر ایران در سوریه را از بین برده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ پس از اعلام تشکیل دولت جدید لبنان توسط سعد الحریری، نخست وزیر این کشور، ایالات متحده و اسرائیل بسیار نگران این هستند که معادلات در لبنان به نفع حزب‌الله تغییر کند.

وب سایت اطلاعاتی دبکا رژیم صهیونیستی، صبح روز شنبه (سیزدهم بهمن) اعلام کرد که پس از اینکه سعد الحریری، ترکیب کابینه جدید خود را در روز پنجشنبه پس از گذشت دوره دشوار زمانی نُه ماهه اعلام کرد، طرف آمریکایی و اسرائیلی حالا نگران دستیابی حزب الله به سه کرسی وزارتی هستند.

رای الیوم به نقل از وبسایت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت که اسرائیل پس از اینکه حزب الله بخش بزرگی از دولت جدید لبنان را در اختیار گرفت، قدرت بازدارندگی سیاسی خود را از دست داد، به خصوص که حزب الله لبنان در مورد انتصاب «علی حسن خلیل»، به عنوان وزیر دارایی پافشاری کرد؛ حسن خلیل عضو فعال جنبش امل است که این به معنای تسلط حزب الله بر سرنوشت سیاسی و مالی دولت لبنان است.

براساس اطلاعات این وبسایت، هشدار مارشال بیلینگزی، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور تامین مالی تروریسم به حزب الله درباره بهره‌برداری از موقعیت خود در وزارت بهداشت و امور مالی لبنان برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی خود در همین راستاست که معنایش از دست رفتن بازدارندگی آمریکا و اسرائیل در لبنان و سوریه در ایران، سوریه و حزب الله لبنان است.

به گزارش فارس، دولت جدید لبنان پس از حدود نُه ماه انتظار سرانجام پنجشنبه شب یازدهم بهمن تشکیل شد.

از مجموع سی وزیر دولت جدید، یازده وزیر وابسته به «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد - میشل عون)، شش وزیر از «المسقبل» (سعد الحریری)، چهار وزیر وابسته به «القوات اللبنانیه» (سمیر جعجع - 14 مارس)، سه وزیر وابسته به حزب «حرکة امل» (نبیه بری)، سه وزیر وابسته به «حزب‌الله»، دو وزیر وابسته به حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست‌ترقی‌خواه - جنبلاط) و یک وزیر وابسته به حزب «تیار المرده» (سلیمان فرنجیه) هستند.

سهمیه حزب‌الله در دولت جدید لبنان از دو وزیر صنایع و ورزش و جوانان به سه پست اصلی افزایش یافت و پست وزارت بهداشت را نیز در برگرفت. این به رغم مخالفت آمریکا با دستیابی حزب الله لبنان به این پست بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 995079

وب گردی

وب گردی