استقرار برگزیدگان استارتاپ ویکند واحد الکترونیک در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

نشست خبری اولین استارتاپ ویکند واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استارتاپ ویکند محتوای آموزشی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد. این خبر در نشست خبری نخستین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی که در محل واحد الکترونیکی برگزار می شد، اعلام شد.
دکتر محمدرضا کشاورزی، رییس واحد الکترونیکی، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیاست، اظهار کرد: واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تنها واحدی است که اجازه آموزش مجازی در کشور را دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه مجازی کشور نیز محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این واحد تحصیل می‌کنند. رئیس واحد الکترونیکی با بیان اینکه مرکز رشد این واحد، پشتیبان و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: این واحد در حوزه‌های مختلفی فعالیت کرده و با هدف توسعه آموزش مجازی زیرساخت‌های بومی فراوانی را راه‌اندازی کرده است تا امکان تحصیل همگان فراهم شود.
کشاورزی با بیان اینکه نخستین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی در راستای کارآفرینی در حوزه فضای مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این استارتاپ ویکند که نمونه‌های آن در تمام کشورهای پیشرفته و توسط مدعیان حوزه آی‌تی برگزار می‌شود، استعداد‌های موجود را شناسایی می‌کنیم و با حمایت از آنها این ایده‌ها را به مرحله تجاری‌سازی خواهیم رساند.


مهدیار آقانصیر، مدیر مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تولید محتوا در دنیای مجازی باید با هدف انتقال مفاهیم صورت گیرد، اظهار کرد: در جمع‌بندی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به نیازهایی که این دانشگاه به تولید محتوا داشت، نخستین استارتاپ ویکند محتوای آموزشی را به عنوان یک اقدام استعدادیاب و در راستای حمایت از ایده‌ها و تجاری‌سازی آنها برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه امروز محتوا از اصلی‌ترین محورهای آموزش الکترونیک و مجازی به شمار می‌رود، گفت: متأسفانه در این حوزه با فقر محتوای آموزشی مناسب مواجه هستیم و برای رفع آن نیاز به برگزاری چنین استارتاپ ویکندهای وجود دارد. آقانصیر در تشریح این رویداد اعلام کرد: استارتاپ ویکند محتوای آموزشی در جهت محتواهای موردنیاز دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود. 30 بهمن پیش رویداد برگزار خواهد شد و استارتاپ ویکند نیز از 8 تا 10 اسفند طی سه روز برگزار می شود.
مدیر مرکز کوتاه مدت اعلام کرد علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تارنمای http://azad.iauec.ac.ir/startup در این استارتاپ ویکند ثبت‌نام کنند. وی افزود: محورهای این رویداد اپلیکیشن‌های موبایل، انیمیشن های آموزشی، فیلم های آموزشی، نرم افزارهای کمک آموزشی (مکمل آموزش یا نرم‌افزارهای همراه کتاب)، نرم افزارهای ابزار معلم و استاد، نرم‌افزارهای دایره المعارف و فرهنگ (دانشنامه)، بازی و سرگرمی‌های آموزشی، کتاب‌ها و تکالیف الکترونیکی و .... می باشند و افراد می توانند ایده های خود را در این محورها عرضه نمایند.
مدیر مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان متذکر شد: برگزیدگان این رویداد در حوزه دانشجویی یک سال در مرکز رشد این واحد مستقر خواهند شد و از آنها انواع حمایت صورت خواهد گرفت، همچنین جوایز در خصوص شرکت کنندگانی که تمایل به حضور در مرکز رشد را ندارند، از یک تا پنج میلیون تومان است.

کد خبر: 995135

وب گردی

وب گردی