ثبت157 پتنت ایرانی در آمریکا و اروپا

مدیر کانون پتنت از رشد ثبت پتنت مخترعان ایرانی در اداره ثبت اختراع آمریکا و اروپا خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت از رشد ثبت پتنت مخترعان ایرانی در اداره ثبت اختراع آمریکا و اروپا خبر داد و افزود: تعداد کل پتنت های ثبت شده مخترعان ایرانی در اداره ثبت اختراع اروپا و امریکا در زمان تشکیل کانون یعنی سال 94 برابر با 44 بود. با فعالیت کانون و انجام حمایت ها سعی در افزایش این عدد شد. سال 95 این رقم به 48 رسید. یک سال بعد نیز با رشد مجدد شاهد ثبت 94 پتنت بودیم.

ضیغمی ادامه داد: اما در سال 2017 در ثبت پتنت ایرانیان در این ادارات با رشد خوبی مواجه شدیم. به گونه ای که 117 پتنت ثبت شد. پس از آن در سال 2018 نیز 157 پتنت در این ادارات به ثبت رسید. البته در ادارات ثبت اختراع سایر کشورها نیز پتنت ایرانیان فایل شده است؛ اما در رتبه بندی کشورها و مقایسه آنها با یکدیگر مقیاس اداره ثبت امریکا و اروپا است.

مدیر کانون پتنت به سهم کانون از ثبت این اختراعات اشاره کرد و گفت: سهم کانون از ثبت اختراعات در ادارات امریکا و اروپا حدود 50 درصد است که با حمایت های 90 درصدی این مرکز پتنت ها ثبت شده اند.

وی برنامه های متنوع کانون را در این رشد تاثیرگذار دانست و ابراز کرد: در سال 97 بیش از 50 کارگاه مالکیت فکری برگزار شد. همچنین بیش از 10 دفتر مالکیت فکری راه اندازی شد. قرادادهایی از سوی معاونت علمی برای حمایت هر چه بیشتر از ثبت پتنت با دانشگاه آزاد و وزارت علوم منعقد شد. همه این اقدامات در راستای حمایت هر چه بیشتر از ثبت بین المللی پتنت انجام شد.

به گفته ضیغمی، گشایش دفتر تجاریسازی کانون را باید از اقدامات موثری در درآمدزایی پتنت بدانیم که در سال جاری رخ داد و کمکی است تا در سال آینده حلقه درآمد زایی فناوری کامل تر شود. همچنین کانون بیشتر مراحل ثبت پتنت شامل آماده کردن درفت پتنت و فرم ها، ثبت در pct و ثبت اختراع موقت آمریکا را در داخل کشور و بدون نیاز به وکلای خارجی انجام می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995146

وب گردی

وب گردی