تخصیص بودجه دانشگاه ها بر اساس عملکرد کمی و کیفی آن ها باشد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظام بودجه بندی مبتنی بر عملکرد کمی و کیفی دانشگاه ها انسجام یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی حکمرانی و سیاست گذاری مالی آموزش عالی که با موضوع بررسی مسائل تنوع بخشی به منابع مالی در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مباحث در خصوص تنوع بخشی به منابع مالی نظام آموزش عالی این است که چگونه می توانیم منابع مالی خود در دانشگاه ها و آموزش عالی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین تخصیص بهینه منابع مالی به شکل مناسب چه در داخل دانشگاه ها و چه در خارج از آن، باید مدیریت شوند.

تقی پور تصریح کرد: قطعا با وجود مشکلات و محدودیت های مالی، دانشگاه های ما نمی توانند مسئولیت های علمی و اجتماعی و همچنین استقلال سازمانی خود را حفظ کنند.

وی افزود: در این راستا لازم است سهم درآمدهای پژوهشی را افزایش دهیم و همچنین نظام بودجه بندی مبتنی بر عملکرد کمی و کیفی دانشگاه ها انسجام یابد.

تقی پور در ادامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین ایجاد منابع مالی و انسانی پایدار برای تامین هزینه های آموزشی، پژوهشی و رفاهی می تواند در تنوع بخشی در این حوزه بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در پایان تاکید کرد: نکته ای که باید بدانیم این است که با تمام این تفاسیر، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از ورود مستقیم به سرمایه گذاری و درآمدزایی های خاص اجتناب کنند زیرا در صورت عدم آگاهی و برنامه ریزی درست و مناسب، ممکن است مسیر اصلی دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار دهند و مخرب باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995154

وب گردی

وب گردی