برگزاری  پاتوق فرهنگی انقلابی های نسل سوم و چهارم

 مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر با توجه ویژه به نسل سوم و چهارم انقلاب در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدصادق دهنادی با اشاره به رویکرد خاص برنامه های فرهنگی دهه فجر منطقه 18 برای کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: بر این اساس چهارمین جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی با حضور دانش آموزان 40مدرسه دخترانه و پسرانه و در قالب 40 گروه سرود و 55 گروه نمایش در سالن آمفی تئاتر خاتم(ص) برگزار می شود.

وی هم چنین در باره جزییات برگزاری نخستین جشنواره شعر نهال انقلاب در این منطقه گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و ترویج ادبیات انقلابی در میان جوانان، جشنواره شعر نهال در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود. در بخش اصلی کسانی می توانند شرکت کنند که تاکنون کتاب شعری منتشر نکرده باشند و بخش ویژه شامل افرادی است که اگر دارای کتاب شعر منتشر شده هستند، آثاری که جهت شرکت در مسابقه ارسال می نمایند نباید قبلا منتشر شده باشد. موضوع اشعار نیزمی بایست متناسب با اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی ایران از جمله معنویت، ایثار، وحدت و ساده زیستی باشد. علاقمندان می توانند اشعار خود را از طریق پست الکترونیک jashnvareh.mehr19@gmail.com ارسال نمایند. کانون های ادبی مراکز منطقه 18 نیز می توانند اشعار اعضای خود را در قالب فایل متنی جمع آوری کرده و به دبیر خانه جشنواره واقع در کتابخانه 15 خرداد تحویل دهند.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به برگزاری ویژه برنامه "باشگاه نوجوان +" گفت: باشگاه نوجوان + برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم پایه دهم و یازدهم برگزار می شود. پخش کلیپ و فیلم کوتاه، دعوت از چهره های شاخص انقلابی، اجرای استند آپ کمدی، اجرای سرود توسط دبیرستانی ها و توزیع محصولات فرهنگی از جمله بخش های مختلف این ویژه برنامه است که در دبیرستان امام علی (ع) منطقه 18 برگزار خواهد شد.

دهنادی افزود: خانه فرهنگ رشد نیز ویژه برنامه ای با عنوان بهار فجر در قالب جشن و شادی، نمایش هنری، کاردستی و خلاقیت کودکان با موضوع دهه فجر روز یکشنبه 21 بهمن ماه ساعت 10 برگزار می کند. کتابخانه فجر نیز در برنامه هایی همچون طلوع فجر در قالب تهیه روزنامه دیواری و اجرای سرود های انقلابی کودکان و نوجوانان در روز پنجشنبه 18 بهمن ماه میزبان بچه هاست. برگزاری نمایشگاه عکس های دوران انقلاب، نمایشگاه پوستر دستاورد های انقلاب و تزیین و نصب پرچم های انقلاب درمحوطه داخل و بیرون کتابخانه از دیگر برنامه های کتابخانه فجر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است. هم چنین کتابخانه بوستان نرگس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه هایی با عنوان طلوع فجر و زنگ انقلاب انجام می دهد که شامل بخش هایی هم چون برپایی میز بازی های فکری جهت استفاده مخاطبین در ایام دهه فجر، نذر فرهنگی و برپایی نشست های ادبی با حضور اعضاء کتابخانه، بازخوانی خاطرات دهه فجر برای نوجوانان باشگاه کتابخوانی، ثبت نام رایگان از کودکان و نوجوانان مخاطب کتابخانه، معرفی ۱۰ کتاب خواندنی برای علاقه مندان به تاریخ انقلاب در فضای مجازی و میزبانی از مراجعین و اعضاء کتابخانه با صرف چای و شکلات است.

به گفته دهنادی، تشکیل گروه سرود نوجوانان انقلابی در دهه فجر، تشکیل و راه اندازی کانون مادران دوستدار کودک، غبار روبی از مزار شهدای گمنام بوستان قائم(عج)، تولید داستانک با موضوع انقلاب اسلامی، ساخت کتاب کودکان با موضوع انقلاب اسلامی، معرفی کلیپ 40 کتاب با عنوان چهل سال- چهل کتاب و تزیین و فضا سازی نیز از جمله برنامه های کتابخانه قائم(عج) به مناسبت دهه فجر است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: مرکز رشد مادر و کودک خانه فرهنگ امام علی(ع) نیز در ایام دهه فجر برنامه پند های آموز از قصه های قرآنی را با حضور کودکان و مادران و کارگاه نشاط انگیز آشپزی و بازی ویژه مادر و کودک را برگزار می کند. هم چنین ویژه برنامه لبیک یا روح الله(ره) با مشارکت کانون ادبی و مدرسه دخترانه سنایی از سوی کتابخانه شهدای محله بهداشت درتاریخ ۲۱ بهمن ماه برگزار می شود. کتابخانه استاد حکیمی نیز نمایشگاه کتاب با موضوع کتب انقلابی، غبار روبی مزار شهدای انقلابی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و ثبت نام رایگان عضویت در کتابخانه را برگزار می کند. هم چنین کتابخانه 15 خرداد مسابقه انقلاب فاطمی ویژه شهروندان منطقه 18 را طراحی کرده است که علاقمندان می توانند از 12 تا 22 بهمن برای دریافت بروشور مسابقه به کتابخانه مراجعه کنند . برنامه در محضر قلم نیز از سوی این کتابخانه برگزار می شود که به تکریم نویسندگان منطقه با حضور در منزل آنان اختصاص دارد. برگزاری نمایشگاه کتاب در امتداد بیداری از دیگر برنامه هایی است که از 12 تا 22 بهمن در کتابخانه 15 خرداد برگزار می شود.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به اجرای ویژه برنامه فصل رویش با موضوع تجلیل از 40 رویش و دستاورد در حوزه انقلاب اظهار داشت: در قالب این برنامه 4 نفر از چهره های برگزیده و تاثیر گذار در محور های فرهنگ و هنر، بانوان و جوانان، علم و فناوری انتخاب می شوند و در منطقه 18 از آنان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: جشنواره دستاوردهای کانون ها و مراکز مشارکتی نیز در راستای معرفی دستاورد های فرهنگی هنری انقلاب اسلامی با حضور 13 کانون و مرکز مشارکتی منطقه 18 از 13 تا 17 بهمن در فرهنگسرای بهاران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995158

وب گردی

وب گردی