144 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در شهر‌های استان تهران تحصیل می‌کنند

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان می‌دهد تنها در واحد‌های تهران دانشگاه آزاد اسلامی 205 هزار دانشجو دارد و در واحد های زیر مجموعه استان تهران هم 143 هزار و 400 دانشجو پذیرش کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی بیشترین توسعه را در حوزه علوم انسانی داشته است.

پردیس

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در سال 1385 در کیلومتر 25 جاده آبعلی تاسیس شد. این واحد دانشگاهی در ابتدای سال با جذب 345 دانشجو در مقطع کاردانی شروع به کار کرد.

در حال حاضر این واحد دانشگاهی 7 هزار و 200 دانشجو داشته و در 29 رشته مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می کند. دانشکده های واحد پردیس در 257 هزار متر مربع احداث شده است.

واحد اسلامشهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در شهرستان اسلامشهر واقع در جنوب غربی تهران با دوازده کیلومتر فاصله از تهران قرار دارد. این واحد در خرداد سال 1376 به صورت شعبه ای از واحد تهران جنوب تاسیس شد.

این واحد در آذرماه 1377 رسماً به صورت واحد دانشگاهی با درجه بزرگ فعالیت خود را با راه‌اندازی رشته های مترجمی زبان انگلیسی - کاردانی کامپیوتر - کارشناسی حقوق قضایی و با جذب 401 نفر دانشجو شروع کرد.

دانشگاه اسلامشهر دارای کلیه مقاطع آموزشی در سیستم های آموزشی تمام وقت، پاره وقت و آموزش معلمان و شش گروه عمده تحصیلی شامل: علوم انسانی، حسابداری، علوم پایه، فنی و مهندسی، تربیت بدنی و هنر فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد درحال حاضر حدود 24 هزار دانشجو فعال دارد.

واحد رباط کریم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم در شهریور ماه سال 1386 راه‌اندازی شد و در مهرماه 87 با پذیرش 200 دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های معماری، کامپیوتر، عمران وحسابداری آغاز به کار کرد. در مهرماه سال 88 با افزودن 5 رشته در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی شهرسازی، مهندسی معماری، مهندسی عمران، حسابداری و مهندسی کامپیوتر به فعالیت خود ادامه داد.

در حال حاضر بیش از 6 هزار دانشجو در 21 رشته موجود مشغول به تحصیل هستند.

واحد دماوند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در سال 1381 با 2 رشته‌تحصیلی (کامپیوتر،حسابداری) و تعداد 292 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد هم‌اکنون دارای حدود 13 هزار نفر دانشجو در 46 رشته تحصیلی شامل 10 رشته کاردانی و 27 رشته کارشناسی و 9 رشته کارشناسی ارشد است.

واحد رودهن

در 14 آبان 1362، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن فعالیت خود را آغاز کرد و با تاسیس این واحد دانشگاهی در شهر رودهن باب جدیدی در مسیر توسعه این شهر گشوده شد.

در این واحد بیش از 12 هزار دانشجو در 132 رشته و گرایش در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

واحد پرند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در 32 کیلومتری بزرگراه تهران ساوه جنوب غربی تهران در جوار فرودگاه امام (ره) در شهر جدید پرند واقع شده است.

این واحد دانشگاهی در چهارم اسفند ماه سال 1378 به تصویب رسیده و در آبان ماه سال 1382 با پنج رشته تحصیلی بشرح مهندسی کامپیوتر نرم افزار، فناوری اطلاعات(IT)، زبان و ادبیات انگلیسی ،زیست شناسی عمومی و زیست شناسی سلولی و مولکولی با تعداد 560 نفر دانشجو شروع به کار کرد.

این دانشگاه با دارا بودن پنج رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و ده رشته ی کارشناسی ناپیوسته و سیزده رشته کارشناسی پیوسته و سه رشته کارشناسی ارشد دارای 9 هزار و 700 نفر دانشجوی فعال است.

واحد فیروز کوه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در سال 1364 با پذیرش 45 دانشجوی کاردانی شروع به کار کرد. این واحد دانشگاهی با وسعتی که دارد در حال حاضر نزدیک به 8400 دانشجو دارد.

واحد فیروزکوه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند.

واحد ملارد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد دارای دو ساختمان آموزشی شامل فضایی به اندازه 5 هزار متر مربع و تعداد بیش از 45 کلاس درس و بیش از 35 اتاق اداری در زمینی به مساحت 10 هکتار بنا شده است.

این واحد با تصویب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند 1390 از مرکز آموزشی به واحد دانشگاهی ارتقاء پیدا کرد. قبل از آن نیز به مدت 3 سال با عنوان مرکز ملارد زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس فعال بوده است.

در حال حاضر تعداد دانشجویان واحد ملارد 2100 دانشجو است.

واحد شهر قدس

این واحد دانشگاهی در سال 1380 در یک ساختمان واقع در میدان شهرقدس با ایجاد 12 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و جذب 600 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر واحد شهر قدس دانشگاهی با حدود 22 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در حال فعالیت است.

واحدهای دانشگاهی ملارد و صفادشت نیز از آذر ماه 1396 با محوریت واحد شهرقدس به عنوان واحد مادر فعالیت می کند.

واحد شهرری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری فعالیت خود را در خرداد ماه سال 1364 تاسیس شد. این واحد کار خود را در یک دفتر 300 متری واقع در طبقه فوقانی مسجد فیروز آبادی شهرری با اعلام آمادگی پذیرش 100 نفر دانشجو در چهار رشته الهیات در مقطع کارشناسی، کشاورزی، الکترونیک و مکانیک در مقطع کاردانی پس از معرفی حدود 62 دانشجو در دبیرستان جدیدالاحداث شهید با هنر آغاز کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) دارای مرکز تحقیقات - پژوهشی و فرهنگی شامل: مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است. این واحد دارای سوله های آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز بوده و دارای 24 هزار دانشجو در 202 گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد.

واحد ورامین

دانشگاه آزد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در هفتم مرداد سال 1364، با همت، تلاش و حمایت مسئولین وقت با کمترین امکانات افتتاح شد.

در حال حاضر این واحد شامل 5 دانشکده کشاورزی، مامایی و پرستاری، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه وعلوم زیستی است که در این 5 دانشکده بیش از 150 رشته درسی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرای بیش از 15 هزار نفر از دانشجویان کشور است.

انتهای پیام /

کد خبر: 995162

وب گردی

وب گردی