بخشی از مسئولیت های تعلیم و تربیت باید به عهده خیرین باشد

رئیس سازمان مدارس غیرانتفاعی گفت: به دلیل ارتباطی که حوزه های سیاست گذاری با نظام آموزش و پرورش دارند، بخشی از مسئولیت های تعلیم و تربیت بر دوش مشارکت ها مردمی و خیرین خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیرانتفاعی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی حکمرانی و سیاست گذاری مشارکت عمومی در عرصه تعلیم و تربیت و مساله آموزش اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی کشور های پیشرفته دنیا، ریشه و بنیان توسعه، نظام آموزش و پرورش است که می تواند روند پیشرفت اقتصادی و اجتماعی آن ها را تسریع بخشند.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای دنیا، نظام های آموزش و پرورش را مخرج مشترک و در واقع به صورت یک واحد مستقل می دانند و معتقدند که در پرتو آموزش و پرورش، رشد و ارتقای کل جامعه شکل می گیرد.

زینی وند تصریح کرد: هر کشوری که در نظام آموزش و پرورش خود سرمایه گذاری کند، در مسیر توسعه علمی و فرهنگی قرار می گیرد.

وی افزود: منابع انسانی و نیروی متخصص، عامل اصلی ثروت و تولید علم هر کشور محسوب می شوند و نقش تعیین کننده ای در این زمینه خواهد داشت.

زینی وند بیان کرد: در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن و سنگاپور علت اصلی پیشرفت، توجه به نیروی انسانی و برنامه های آموزش و پرورش و همچنین شکوفا کردن استعدادها و خلاقیت ها دانش آموزان بوده است.

وی در ادامه گفت: علی رغم افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال های اخیر اما قطعا این بودجه نمی تواند تمام نیازهای نظام آموزش و پرورش را تامین کند.

زینی وند در ادامه گفت: به دلیل ارتباطی که حوزه های سیاست گذاری با نظام آموزش و پرورش دارند، بخشی از مسئولیت های تعلیم و تربیت بر دوش مشارکت ها مردمی و خیرین خواهد بود تا بتوانیم خدمات آموزشی و امکانات مناسبی را برای دانش آموزان مقاطع مختلف ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد و گروه ها، علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حضور پررنگ مردم در مسائل علمی و اجتماعی و همچنین عدم توجه به ظرفیت های بی شماری که مدارس غیردولتی ایجاد کرده اند، این مدارس را مورد هجمه قرار می دهند که منصفانه نیست.

زینی وند در پایان تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ مشارکت عمومی را در عرصه تعلیم و تربیت جاری نسازیم، قطعا نمی توانیم کیفیت بخشی موردنظر را در نظام آموزش و پرورش داشته باشیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 995169

وب گردی

وب گردی