رشته مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی تاسیس شود

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بحث ساختاری که در حال حاضر برنظام اداری کشور حاکم است، نتوانسته آن طور که باید فرآیندهای علمی را بر این نظام تعبیه کند و یا آن را به اجرا برساند، در این راستا می توان رشته جدیدی تحت عنوان مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی تاسیس کرد.

دکتر اباصلت خراسانی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با ایسکانیوز در زمینه تربیت علمی نیروی انسانی در دانشگاه‌ها گفت: به طور کلی می توان گفت دانشگاه ها متولی تربیت نیروی انسانی به صورت علمی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها در راستای تربیت علمی نیروی انسانی می توانند نیروهای انسانی متخصص را جذب کنند و در نگهداری آنان نیز تلاش کنند.همچنین می توانند مباحث آموزشی را در راستای تربیت علمی نیروی انسانی مد نظر قرار دهند.

مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در راستای تربیت علمی نیروی انسانی می توان از تجربیات متخخصان امر کمک گرفت، تمامی مواردی که پیش تر به آن اشاره شد می تواند در در بحث کارایی و اثربخشی عملکرد نیروی انسانی و تربیت آنان به صورت علمی اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: بحث ساختاری که برنظام اداری کشور حاکم است، نتوانسته است فرآیندهای علمی را آن طور که باید بر این نظام تعبیه کند و یا آن را به اجرا برساند.

خراسانی با بیان اینکه باید اقدامات خود را در راستای اجرای فرآیندهای علمی بر نظام اداری متمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: راهکارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که تا کنون عملیاتی نشده است، در این راستا می توان رشته جدیدی تحت عنوان مدیریت منابع انسانی در آموزش عالی تاسیس کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995178

وب گردی

وب گردی