رشد و پرورش نخبگان سیاسی، با تاسیس مدرسه حکمرانی و سیاست گذاری محقق می شود

وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه گفت: ما در راستای اصلاح نظام سیاسی و تقویت اهداف کلان و همچنین رشد و پرورش نخبگان سیاسی باید اقدام به تأسیس مدرسه حکمرانی کنیم تا آموزش سیاست‌گذاری و حکمرانی به خوبی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی ربیعی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین اختتامیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدف تحقق بخشیدن به آرمان‌های بزرگ مردم ایران گرفت و اکنون که در چهل سالگی انقلاب هستیم باید بتوانیم بهتر از گذشته، به این آرمان ها اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و فرهنگ ایرانی موجب بلوغ مردم کشور شده است و نه تنها ارزش های انقلاب کمرنگ نشده بلکه بیشتر از گذشته به آن ها توجه می شود.

ربیعی تصریح کرد: با این حال، ما در برخی حوزه ها کم کاری کرده ایم و وضعیت فعلی ما وضعیت مطلوب نیست که در این راستا لازم است با برنامه ریزی این نواقص را برطرف کنیم.

وی افزود: یک نوع تضاد ذهنی از توسعه و پیشرفت در اذهان مردم وجود دارد که یکی از مشکلات اساسی آن تضاد اسناد توسعه است، همچنین انبوه سیاست‌گذاری‌های ناکارآمد با رویکردهای متناقض و ناقص در سیاست گذاری‌ها به این مشکلات دامن زده است.

ربیعی بیان کرد: در واقع ما برای بهبود و اصلاح حکمرانی و سیاست‌گذاری در کشور در راستای اصلاح نظام سیاسی و تقویت اهداف کلان و همچنین رشد و پرورش نخبگان سیاسی باید اقدام به تأسیس مدرسه حکمرانی کنیم تا آموزش سیاست‌گذاری و حکمرانی به خوبی محقق می‌شود.

همچنین در پایان آیین اختتامیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی که با برگزاری ۴۰ نشست تخصصی و دریافت ۱۷۳ مقاله توسط پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، از بهترین پژوهشگران و مقاله نویسان حوزه های مختلف تقدیر شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 995201

وب گردی

وب گردی