از والدین خود بخواهید که شما را به سینما ببرند/دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برگزار شد

بیتا منصوری تهیه کننده فیلم «پاستاریونی» در دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» که پیش از نمایش این اثر برگزار شد، از بچه‌ها خواست تا با حمایت از فیلم های کودک و نوجوان زمینه ساخت آثار بیشتر را فراهم کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری «سیمرغ و پروانه‌ها»، نمایش فیلم سینمایی «پاستاریونی» با حضور گسترده کودکان و نوجوانان صبح امروز(یکشنبه ۱۴ بهمن) در سینما فرهنگ تهران برگزار شد.

در جشن ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» که پیش از نمایش این فیلم برگزار شد، علیرضا تابش مدیرعامل و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی بیتا منصوری تهیه کننده، سهیل موفق کارگردان، کمند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، کوهیار کلاری و سامیار محمدی(بازیگر نوجوان) حضور داشتند. بعد از اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط بچه‌ها با در دست داشتن پرچم ایران، مجید قناد مجری مراسم از عمو مهرداد(نوازنده گروهش) دعوت به اجرای قطعاتی شاد کرد. آهنگ سلام با همخوانی بچه‌ها پخش شد و چارقلوها روی صحنه آمدند و همراه با عمو قناد به معرفی فیلم «پاستاریونی» پرداختند.

از والدین خود بخواهید که شما را به سینما ببرند/دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برگزار شد

بعد از پخش ترانه ای دیگر منصوری تهیه کننده «پاستاریونی» خطاب به دانش آموزان گفت: ما شما را دوست داریم و ترجیح می دهیم برای شما فیلم بسازیم. شما هم از پدر و مادرها بخواهید که شما را برای دیدن فیلم های کودک و نوجوان به سینما ببرند.

سهیل موفق کارگردان این اثر نیز ضمن خوشامد گویی به بچه‌ها گفت: بعد از «شکلاتی»، «پاستاریونی» دومین فیلم کودکی است که ساخته ام. من به عشق شما فیلم کودک می سازم و امیدوارم شما و خانواده‌هایتان هم این فیلم ها را دوست داشته باشید.

وی با اشاره به خاطره ای از دوران کودکی اش درباره سینما رفتن ادامه داد: در کودکی زیاد به سینما فرهنگ می آمدیم به دلیل این که در نزدیکی محل خانه مان قرار داشت. یادم است صف بلیط فیلم «شهر موش های ۱» آنقدر طولانی بود که من مجبور شدم روی پای پدربزرگم بنشینم. اما این فیلم به شدت من را تحت تاثیر قرار داد و اولین فیلمی بود که در سینما دیدم.

کوهیار کلاری مدیر فیلمبرداری «پاستاریونی» نیز توضیح داد: من و سهیل موفق از زمان مدرسه تا الان با هم دوست هستیم و فکر نمی کردیم روزی با هم برای بچه‌ها فیلم بسازیم. خوشحالم که امروز آمده ام تا با بچه‌ها فیلم ببینم.

از والدین خود بخواهید که شما را به سینما ببرند/دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برگزار شد

بهاره رهنما بازیگر فیلم نیز بیان کرد: من بچه‌ها را خیلی دوست دارم و از جمله مادرانی هستم که اگر فرصت می کردم ۸ بچه داشتم(با خنده). امروز با دیدن اجرای عمو قناد یاد سال های کودکی افتادم و باید بگویم کار کردن با خانم منصوری و دیگر عوامل پاستاریونی واقعا لذت بخش بود. اگرچه در آخرین روزهای ضبط پاستاریونی پای من شکست و مجبور شدم با ویلچیر در سکانس آخر حضور داشته باشم.

کمند امیرسلیمانی نیز عنوان کرد: خوشحالم که می بینم بچه‌ها آنقدر انرژی دارند و امیدوارم در جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» به ‌همه تان خوش بگذرد. من در پاستاریونی نقش کوتاهی دارم اما برایم این حضور بسیار ارزشمند است زیرا باعث شد در برنامه‌ها و مراسم های زیادی در کنار کودکان و نوجوانان باشم.

وی افزود: در دوران کودکی ام در تلویزیون برای نسل پدران ومادران شما بازیگری می کردم و حالا برای شما. امیدوارم بتوانم بعد از این برای فرزندان شما هم در سینما و تلویزیون بازی کنم.

سامیار محمدی بازیگر نوجوان پاستاریونی نیز عنوان کرد: از مادرم تشکر می کنم که همیشه به من کمک می کند تا از درسم عقب نمانم و خودم را به برنامه مدرسه برسانم.

سام درخشانی که نتوانسته بود در برنامه حضور داشته باشد، از طریق تماس تلفنی به بچه‌ها سلام کرد و گفت به دلیل حضور در جلسه فیلمبرداری کار جدیدش نتوانسته در این جشن شرکت کند.

از والدین خود بخواهید که شما را به سینما ببرند/دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برگزار شد

وی ادامه داد: «پاستاریونی» در کنار مفرح بودن و جذابیت فیلمی بسیار آموزنده است؛ امیدوارم بچه‌ها این فیلم را به دوستان خود معرفی کنند.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان به آن ها گفت: امیدوارم جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» یک فرصت خاطره انگیز برایتان باشد. زیرا در این چند روز فیلم هایی را می بینید که برای شما ساخته شده اند و من از هنرمندانی که این فیلم ها را ساخته اند. تشکر می کنم.

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: هنرمندان نیاز دارند تا بدانند که مخاطبان کودک و نوجوان به چه فیلم هایی علاقه دارند و ما هم کمک می کنیم تا فیلم های موردنظرتان در آینده ساخته شود.

در ادامه کیک دومین جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» با پخش ترانه‌ها و سرودهای شاد به روی سن آورده و بریده شد.

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

کد خبر: 995218

وب گردی

وب گردی