قربانی: دوره‌های نخبه‌پروری را برای دانشجویان دکتری علوم انسانی برگزار می‌کنیم

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اسفند ماه دوره‌هایی تحت عنوان «نخبه پروری» برگزار خواهیم کرد و در مرحله اول آن دانشجویان دکتری علوم انسانی و جدیدالورود هدف‌گذاری شده‌اند.

دکتر محمد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های اداره کل تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت روحیه تشکیلاتی در بین نخبگان اظهار داشت: اداره کل تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب وظایف سازمانی و در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های تشکیلاتی، ایفای وظیفه می کند و در این راستا چهل برنامه اثرگذار و برآمده از جلسات متعدد هیأت اندیشه ورز، برنامه ریزی کرده و الحمدالله با مساعدت و مشارکت تشکل ها، اتحادیه های دانشجویی و واحدهای دانشگاهی موفق به عملیاتی سازی آنها شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی، دوره های آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه، الحمدالله در کل کشور برگزار شد که این دوره های آموزشی در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، بی نظیر بود. ان‌شاءالله در تدارک برگزاری دوره آموزشی حیات طبیه ویژه تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هستیم. بی تردید این دوره های آموزشی در فعال‌سازی اعضای تشکل‌ها اثرگذار است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در کنار دوره آموزشی حیات طیبه، دو اجلاس ویژه اعضای شورای مرکزی اتحادیه های دانشجویی برگزار شده است. در ضمن اتحادیه های دانشجویی نیز با مساعدت اداره کل نسبت به برگزاری دوره های آموزشی تشکیلاتی ویژه اعضای خود اقدام کردند که بی شک در انسجام تشکیلاتی و استحکام مبانی معرفتی، مؤثر خواهد بود.

قربانی خاطرنشان کرد: برای تقویت بخش خواهران تشکلهای دانشجویی هم دوره آموزشی بانوی مؤمن انقلابی، برگزار شد که دوره‌ای خیلی خوب و در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: اگر یک برآورد اجمالی و کمی عرض کنم، بیش از 20 دوره آموزشی و تشکیلاتی برگزار شده و در این دوره ها بیش از 5 هزار نفر از دانشجویان عزیز، آموزش دیده اند. بدیهی است بایستی این دوره ها تداوم پیدا کند و در حال پیگیری همین اقدام راهبردی هستیم.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در حوزه دانشجویان دکتری هم در حال تدارک برنامه ای هستیم که صبغه نخبگانی دارد و ان‌شاءالله در اسفند ماه دوره هایی تحت عنوان «نخبه پروری» برگزار خواهیم کرد و در مرحله اول آن دانشجویان دکتری علوم انسانی و جدیدالورود هدف‌گذاری شده‌اند.

قربانی ادامه داد: 16 آذر امسال، یکی از بهترین و پرشورترین دورهای دانشگاه بود و در واحدهای دانشگاهی، برنامه های متنوعی برگزار شد که عمده آن جلسات، توسط تشکل های مربوطه هدایت و اجرایی شد و باید تلاش کنیم این برنامه ها صرفا به 16 آذر، محدود نشود و در تمام ایام سال و متناسب با شرایط زمانی و مکانی، برنامه های فاخر اجرا شود.

وی در خصوص برنامه اداره کل تشکل های سیاسی-اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برای تشکل هایی که در دانشگاه آزاد دفتر ندارند، گفت: الحمدالله همه اتحادیه های دانشجویی، در دانشگاه آزاد، دفتر دارند و بدیهی است این میزان دفاتر بایستی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی، فزونی یابد. گرچه در همین مدت یک سال، دَه‌ها تشکل ایجاد شده و طبعا تشکل های صوری که فاقد هیچ عضوی بودند و اساسا نه اساسنامه و نه شورای مرکزی داشتند، پروانه فعالیت آنها لغو شده است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حوزه تشکل های استادی، برای اولین بار دوره آموزشی تشکیلاتی تشکل های استادان با عنوان «طرح شهید شهریاری» در حال برگزاری است که استادان آقا از روز 12 بهمن لغایت 15 بهمن و استادان خانم از روز 15 بهمن لغایت 17 در این دوره شرکت دارند.

قربانی در پایان گفت: تعداد 400 استاد جوان و مؤمن انقلابی عموما از رشته های علوم انسانی و فعال در تشکل های استادی، در این طرح حضور دارند و از صاحب‌نظران زیادی در این طرح استفاده شده است؛ از جمله دکتر کلانتری، دکتر خسروپناه، دکتر خرمشاد، دکتر رویوران، دکتر توکلی، دکتر بنیانیان، دکتر عبدخدایی، دکتر آیت اللهی، استاد رحیم پور ازغدی و .... که ان‌شاءالله نتیجه آن فعالسازی تشکل های دانشگاهی در چارچوب سیاست های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995243

وب گردی

وب گردی