سوریه تسلیم فشارها نخواهد شد

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد دمشق هیچ گاه به خاطر بازگشت به اتحادیه عرب تسلیم فشار و باج خواهی برخی از کشورها نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فیصل مقداد»، ­معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: برخی از کشورهای در تلاش هستند از طریق کارت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرایط خود را بر دمشق تحمیل کنند اما آنان این بار نیز موفقیتی به دست نمی آورند.

مقداد در ادامه اعلام کرد: سوریه هیچ گاه تسلیم فشار، تهدید و باج خواهی نشده است و این بار نیز بخاطر بازگشت به اتحادیه عرب، حاضر به پذیرش این تهدیدات نمی شود.

وی اظهار داشت: تصمیماتی که به سوریه لطمه می‌زند، به ویژه تصمیماتی که توسط دیگر کشور‌های عربی اتخاذ می‌گردد، به دستور دولت‌های خارجی است.

فیصل مقداد تاکید کرد: سوریه در سال های گذشته موفقیت های بزرگی در زمینه سرکوب تروریست ها به دست آورده است و همین مساله تونایی کشورهای دیگر برای تحت فشار قرار دادن دمشق را کاهش می دهد ما همواره برای بازگشت به اتحادیه عرب خوش‌بین هستیم.

لازم به ذکر است پیش از این «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرده بود در صورت موافقت همه کشور‌های عربی، سوریه می‌تواند به اتحادیه عرب بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995257

وب گردی

وب گردی