قربانی: جریان علمی کشور در دست یک گروه خاص است

مدیرکل تشکل‌های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جریان علمی کشور دست گروهی خاص است که حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ نشریه در سطح کشور دارند و این نشریه ها به صورت زنجیره ای با یکدیگر در ارتباط و در مسائل علمی کشور تأثیر‌گذار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره آموزشی، تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، ویژه تشکل‌های استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در سالن همایش هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در اختتامیه این برنامه، محمد قربانی گلشن آبادی مدیرکل تشکل های اسلامی-‌سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ابتدا باید بگویم در رابطه با الگوی انتخاب استادان دعوت شده به این مراسم، اداره کل تشکل ها، دخالتی نداشته است. ما صرفا یک سری شاخص را برای دانشگاه ها مشخص کرده ایم که بر اساس آن ها افراد را معرفی کنند.

وی افزود: به عنوان مثال، یکی از شاخص های مد نظر ما، جوان بودن استاد بود؛ به این منظور که قابلیت سرمایه گذاری برای آینده وجود داشته باشد.

قربانی ادامه داد: نکته دیگر این بود که تا حد امکان، استادان در حوزه علوم انسانی فعالیت داشته باشند. نکته سوم هم این بود که استاد، عضو تشکیلات باشد و یا حداقل روحیه تشکیلاتی داشته باشد.

مدیرکل تشکل های اسلامی-سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیأت نظارت بر تشکل ها که به هیأت ۳نفره معروف است، تعیین کننده این امر بودند که شاخص های مد نظر ما، در چه افرادی وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر لزوم فعالیت تشکیلاتی تصریح کرد: جریان علمی کشور دست من و شما نیست؛ دست یک گروه است که حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ نشریه در سطح کشور دارند که این نشریه ها به صورت زنجیره ای با یکدیگر در ارتباط هستند و تأثیر‌گذار در مسائل علمی کشور هستند.

قربانی ادامه داد: هدف ما از کار تشکیلاتی و شبکه سازی این نیست که فلان فرد را رئیس‌جمهور کنیم. وظیفه ما توسعه علمی کشور است که برای تحقق این امر، به شبکه سازی نیاز داریم.

وی تصریح کرد: بعد از این دوره، برگزاری دوره های استانی را در دستور کار داریم. برای برخی استان های بزرگ، مثل سیستان و بلوچستان هم دوره ها را به صورت واحدی برگزار خواهیم کرد.

قربانی گفت: شبکه سازی بدون در نظر گرفتن خانواده، غیر ممکن است. چراکه شبکه سازی امری رسمی و اداری نیست؛ بلکه یک امر عاطفی و قلبی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995274

وب گردی

وب گردی